Annons:
Etikett00-allmänt-om-ekonomi
Läst 3083 ggr
MichaelE
7/4/11, 4:48 PM

Undersökning: Vilken bank har du?

Som titeln säger, vilken bank har du?

Om du har flera så bocka i din huvudbank.

Denna undersökning är på grund av en artikelidé jag har och behöver resultatet från deta för tt se ifall det finns intresse för den.

Annons:
[sakring]
7/4/11, 8:50 PM
#1

Har flera banker men den som mitt sjukbidrag och min mans lön går in på är Länsförsäkringar och där jag också har autogiro.

Använder även Länsförsäkringar försäkringbolag både till saker och mig själv så jag är helkund och äger således bolaget tillsammans med andra helkunder. Betalar ingen självrisk på hemförsäkringen om något händer och får bankkort gratis. Samt får gå på stämman och rösta.

MichaelE
7/4/11, 10:52 PM
#2

Jag har Swedbank och är helnöjd, bra service samt att dem är bland de säkraste internetbankerna i Sverige.

Har precis blivit nyckelkund hos dem.

Chilli10
7/11/11, 2:40 PM
#3

Jag har Swedbank, och är mkt nöjd med det.

Maria
8/2/11, 9:10 AM
#4

Har allt numera i Handelsbanden.

Bytte från Swedbank som inte var så trevliga när vi skulle köpa hus för 6 år sedan och vi har varit väldigt nöjda med HB hittills.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Chestnut
8/7/11, 9:37 PM
#5

Öppnade konto i länsförsäkringar bank idag. Övriga har Swedbank men jag tyckte att länsförsäkringar verkade bättre.

Med vänliga hälsningar
Chess

martdat
8/11/11, 10:50 PM
#6

helkund hoss länsförsäkringar, hadde tidigare swedbank men det var både opersonligt och  offta otrevliga.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
[NeferNefer]
8/22/11, 3:58 PM
#7

Tidigare hade jag Nordea, men jag måste säga att generellt sett har jag blivit synnerligen dåligt bemött när jag har gått in på deras kontor så jag har inte varit nöjd. Personalen har suckat när jag har velat ta ut pengar, och sagt att alla måste använda sig av olika kort och inte hålla på med kontanter. En tanta skällde till och med ut mig för att jag ville ha kontanter och påstod att det var mitt fel att värdetransporter blev rånade!

I alla fall, jag har bytt till Handelsbanken. Det är mig veterligen den enda banken som faktiskt öppnar nya kontor istället för att lägga ner, och de behandlar mig med respekt. Jag har nästan alla konton, fonder, lån och aktier hos dem nu.

Jag är även kund i ett par mindre banker där jag har ett litet lån och lite fonder.

Googolplex
8/24/11, 4:14 AM
#8

Kör på Nordea men har stor lust att byta bank då Nordea måste tillhöra en av dom sämsta bankerna i Sverige.

Tiana
9/12/11, 8:00 PM
#9

Idag har jag Nordea, men funderar mycket på om det inte är dags för någon annan. Kommer dock aldrig till skott med att ta reda på hur det ser ut hos andra banker….

pip89
10/13/11, 1:21 PM
#10

jag har swedbank, och är nöjd med dom :)

[NeferNefer]
10/13/11, 3:15 PM
#11

Jag har inte använt något av mina Nordeakonton sen i våras, då jag flyttade över mina affärer till Handelsbanken. Ändå såg jag på senaste kontoutdraget att pengar har förts över från mitt konto till ett Swedbankkonto! Jag har absolut ingenting med Swedbank att göra, och alla automatiska dragningar är stoppade sen i våras, och jag har inte gjort någon transaktion sen då heller. Det måste alltså röra sig om en stöld. Jag gick in på ett Nordeakontor i förrgår för att fråga vad det rörde sig om, men ännu inget svar. Kan det verkligen vara så enkelt att föra över pengar från Nordeakonton? Kolla era kontoutdrag noga, och ifrågasätt allt som verkar konstigt. Så fort jag har fått klarhet i vad som hänt och gjort eventuell polisanmälan ska jag stänga ner kontot.

MichaelE
10/14/11, 8:53 PM
#12

#11 Ajdå, det var inte bra. Det gäller att vara snabb och kräva att du får igen pengarna. Ofta är banker snälla att ge en de pengar som har försvunnit - ifall man är snabb nog. Sedan ska du polisanmäla saken.

[NeferNefer]
10/15/11, 12:17 PM
#13

#12: jag väntar fortfarande på svaret om vilket konto som pengarna har överförts till… Borde jag gå till ett Swedbankkontor och fråga där istället?

Annons:
[sakring]
10/15/11, 3:43 PM
#14

Du bör ställa frågan till Nordea men också till Swedbank och klaga hos Nordea då du inte använt dina konton. Gör en polisanmälan med en gång och  ta med dig till Nordea.

[NeferNefer]
10/16/11, 1:13 AM
#15

#14: Jo, jag var ju till Nordea och klagade (inlägg 11) och de sa att de skulle undersöka saken och sen återkomma till mig. Men de har inte återkommit än. Jag går nog till något Swedbankkontor nästa vecka. Jag vill inte polisanmäla innan jag vet vilket konto det är som överföringen har gjorts till.

MoaL
10/25/11, 8:01 AM
#16

Jag har Swedbank, är jättenöjd med dem.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[acallfix]
10/31/11, 2:08 PM
#17

Vi har Länsförsäkringar.
Bytte från Swedbank när vi köpte huset eftersom de hade bättre ränta.
Dessutom har vi alla försäkringar där och alltså 21% rabatt på rubbet.

En annan fördel som vi faktiskt inte visste tidigare är att man inte betalar ett öre på LF för varken internetdosa eller bankkort!!
Toppen, så vi är helnöjda Skrattande

MichaelaL
1/10/12, 8:46 AM
#18

Har nordea, men funderar nu på att byta efter att ha läst mycket negativt om de…

/Michaela Lundgren
SaM - Smycken av Michaela
S*Glömstaskogens Norska Skogkatter

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Blogg: Michaelas DP (http://michaelasdp.blogg.se)
Blogg: SaM - Smycken av Michaela (http://smyckenavmichaela.blogg.se)
Hemsida: SaM - Smycken av Michaela
Hemsida: S*Glömstaskogens (http://www.glomstaskogens.com)

TeamMascot
1/11/12, 9:29 AM
#19

Har Swedbank. Är relativt nöjd.

Upp till toppen
Annons: