Annons:
Etikett03-familj
Läst 2247 ggr
MolnBlomman
9/16/14, 4:40 PM

Bilda familj, vilka försäkringar?

Jag och min sambo väntar vårt första barn och vi funderar på detta med försäkringar. Någon som har några råd?

Vi har idag endast en hemförsäkring (hyresrätt), kattförsäkring och en gravidförsäkring och kommer framöver självklart teckna en barnförsäkring. 

Men frågan är om det är bra att även teckna en personförsäkring gällande olycksfall, sjukdom osv.? Eller är det överflödigt? 

Vill trygga tillvaron för min blivande familj men det kanske räcker med ett buffertsparande? 

Hur har ni löst det?

Annons:
VildaVittra
9/16/14, 4:50 PM
#1

Jag skulle definitivt göra det, olyckor och sjukdomar drabbar ju många och min syster är väldigt tacksam över att hennes man tecknade sådana, då hon kunde bo kvar i huset och slapp flytta mitt i sorgen. Nu hyr ju ni förvisso, men dessa försäkringar täcker ju även om någon av er blir rörelsehindrad och kanske inte kan jobba längre.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

CelsiusT
9/17/14, 11:40 AM
#2

Aha, menar du personförsäkring för er vuxna utöver barnförsäkringen? Det skulle jag definitivt välja att göra.

Men frågade i en annan tråd om det var skillnad på barnförsäkring och personförsäkring? Det är väl samma sak? För jag tolkade det som om du ville teckna en personförsäkring också för barnet.

Medarbetare på westernridning.ifokus

MichaelE
9/17/14, 7:20 PM
#3

Jag skulle rekommendera dig att ringa Trygg-Hansa. De har den absolut bästa barnförsäkringen på marknaden just nu. Deras personal är både trevlig och hjälpsam, så du kan få svar på alla dina frågor och funderingar hos dem.

Upp till toppen
Annons: