Annons:
Etikett08-lån-avbetalningar-skuldsanering
Läst 2091 ggr
jela96
2014-10-02 23:42

Bolån som student?

Hej! Ska nästan helt säkert flytta nästa år till antingen Uppsala eller Göteborg. Problemet är att de finns så himla lite lägenheter som ändå har ett bra pris. Jag kommer då gå universitet och på sidan av dra in runt 5000 kr/månaden. Alltså blir det väll allt som allt runt 14.000 kr + sambons inkomst på 3200 alltså totalt 17.200 kr/månad. Jag tänkte då om det är en smart idé att köpa en hyresrätt med låg hyra runt 1-2 miljoner eller de lägsta som går utan att lägenheten är i stort behov av renovering. Så va tror ni? Skulle det fungera och skulle jag ens få låna pengar?

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Annons:
Scrog
2014-10-03 19:44
#1

Här finns lite länkar som kan vara intressanta:

http://www.hittalanet.se/bolan/att-ta-lan-till-bostad-som-student

MolnBlomman
2014-10-15 16:21
#2

Du kan alltid pröva att boka tid med olika banker och prata med dem om era möjligheter. Ge dig inte med bara en bank. Testa på flera olika. Kanske kan någon förälder gå in som säkerhet?

Åsa S
2014-10-16 08:00
#3

Finns ju även många småorter runt uppsala med hyfsade pendlingsmöjligheter där man nog har rätt stor chans få hyra en lägenhet och slippa ta lån överhuvudtaget eftersom bostadsköerna är kortare där. Man måste ju inte bo på gångavstånd från där man pluggar.

Maria
2014-10-20 16:24
#4

Numera krävs oftast 15 % av lånet i kontantinsats.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: