Annons:
Etikett08-lån-avbetalningar-skuldsanering
Läst 3701 ggr
beatrice89
2014-11-14 20:17

Sitter i skiten...

Hej!

Jag sitter verkligen i skiten. Är skyldig en kompis 15.000 kr och hon ska ha dom innan månaden är slut.

Jag är arbetslös och får in 1000 i månaden. Äger inget av direkt värde…
Det jag har är väll massa kläder och en stereo och ett wii spel…

Vad gör jag nu?! Hon vill inte ge mig mer tid…

Annons:
Lexie82
2014-11-14 20:23
#1

Hur kommer det sig att du lånade så mycket pengar då? Visste du inte när hon skulle vilja ha tillbaks dem, eller hur din ekonomiska situation skulle se ut då?

thea_thea
2014-11-14 20:29
#2

:( Tyvärr kan jag inte hjälpa dig men jag skickar en kram.

Cindy S
2014-11-14 20:31
#3

Ja du, kreditlån via mastercard? Men det finns ju en gräns, jag har själv 14 000kr som gräns, det fick jag när jag var student. Men om du är öppen om att du inte har pengar och känner dig jättedum kanske hon accepterar. Om du erbjuder dig att sälja en del grejer kanske hon mår bättre med. Men du får nog vara beredd på att er relation kommer få sig en törn.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

beatrice89
2014-11-14 20:52
#4

Tyvärr så går hon inte med på att vänta… Vet bara inte hur i hela världen jag ska betala tillbaka lånen till banken ens… får ju in 1000.. Behövde advokat som jag fick låna pengar till.

Cindy S
2014-11-14 21:09
#5

Förbered dig på att förlora henne som vän helt enkelt. Och att kronofogden knackar på. Sa ni något om när lånet skulle betalas tillbaka? Om inget angavs kanske du har mer tid, lagligen sett, att betala. Läs om lagar angående lån.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

beatrice89
2014-11-14 21:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Kan dom höja månads beloppet? Första gången jag lånar så har 0 koll… Och om jag ex. Lånar 15.000 och har resten av pengarna om ett år kan jag betala tillbaka hela summan då?

Annons:
Cindy S
2014-11-14 21:23
#7

Jag har aldrig lånat via Coop, bäst att du frågar dem. Mastercard har låneavbetalning per månad.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

beatrice89
2014-11-14 21:27
#8

7# Där går det alltså inte att betala av allt på en gång? Kan mastercard höja månadskostnaden och vart ansöker man om ett sådant lån?

Cindy S
2014-11-14 22:32
#9

De vill ha betalning varje månad, tyvärr. Jag tog det genom swedbank. Frågan är om du kan ta lånet när du får så lite pengar, de kanske säger nej. De har aldrig höjt för mig.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

beatrice89
2014-11-14 22:46
#10

Hon har nu gått med på att jag måste betala 5000 kr den här månaden! Mycket bättre än 15.000 men vet inte hur jag ska få ihop det…

Cindy S
2014-11-15 05:37
#11

Ta upp det med släkt och vänner och fråga om du kan låna pengar här och var och betala tillbaka när du har det bättre ställt.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

JazzBass
2014-11-15 09:50
#12

Med mastercard kopplat till en nätbank kan man betala i stort vilket belopp man vill (dock minst ett visst minimibelopp, t.ex. 5 eller 20% av totalskulden) och även när som helst. Åtminstone kan jag göra det med mitt MC kreditkort. Men om jag var du skulle jag undvika det ändå, och istället ta banklån för det här och fråga om föräldrarna kan borga för summan. Summan är ju ändå inte så väldigt hög för en som har stadiga inkomster och normal lön.

Om man kan betala väldigt lite per månad och har hög ränteprocent och månadsavgift, blir det lätt att man betalar i evighet på sitt lån. Detta är läget för nästan alla kreditgivare utom de som kräver säkerheter, som bankerna. Snabblåneföretagen och andra kreditgivare lever ju faktiskt på räntorna och avgifterna de uppbär, och förlorar på att folk betalar av sina skulder snabbt. Ett skuldbelopp som aldrig sjunker är rena guldgruvan för dem, och kan folk inte betala alls är det ingen sak för dem att bussa indrivningen på en så får de problemet ur världen medan ens egna problem på riktigt skjuter i höjden.

Lyxfällan som jag brukar se på sponsras av Lendo. Jag vet inget om dem då jag inte ens bor i Sverige, men det kan vara värt att kolla vad de har för villkor. Det sista man vill är att råka ut för indrivning, så att få låga räntor och månadsavgifter är A och O.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

MichaelE
2014-11-20 12:34
#13

Ni kan inte komma överens om en avbetalningsplan till en början?

Annons:
I want to belive
2014-12-01 23:23
#14

Är man arbetslös får man väl inte ta lån just pga ingen inkomst ? :/

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Leon1973
2014-12-05 10:24
#15

be inte om hjälp om du inte vill ha den

martdat
2014-12-07 09:56
#16

var det advokatkostnader så kanske din hemförsäkring träder in? har du ens sök där innan du lånade pengar?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: