Annons:
Etikett00-allmänt-om-ekonomi
Läst 1397 ggr
RödPanda
5/26/15, 2:31 PM

Gå in på banken?

Kan man bara gå in på banken och prata med dom? Eller hur ska man annars göra när kortet är lite spräckt?

Annons:
ChristineL
5/26/15, 2:32 PM
#1

Jag tror man kan beställa nytt kort via internetbanken.

Florrpan
5/26/15, 2:34 PM
#2

Ja.. Eller ring support. Är superenkelt att byta kort.

Razzora
5/26/15, 2:36 PM
#3

Du kan göra följande (det jag känner till i alla fall):

* Skicka ett mail till dom via internetbanken och säga att du behöver ett nytt kort (har gjort detta själva många gånger).

*Du kan gå in på banken och beställa ett nytt kort.

*Du kan även ringa till dom om du har telefonbanken och beställa ett nytt kort.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

RödPanda
5/26/15, 2:42 PM
#4

Tack, det verkar ju inte så svårt :) Väljer nog att gå dit ändå, så kan jag passa på att fråga varför jag inte kan köpa saker över internet med mitt kort. Och kanske ordna så jag kan göra det.

Halvdansken
5/26/15, 4:56 PM
#5

Vad är det för sorts kort du har som du inte kan använda på nätet? Kan du betala i vanliga butiker med det?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

RödPanda
5/26/15, 8:44 PM
#6

Jag vet inte riktigt, det går att betala i vanliga affärer och så men inte på nätet. Men jag ska kolla upp det med banken.

Annons:
Åsa S
5/27/15, 7:31 AM
#7

Har du inte nån inloggning till ditt kort för isåfall kan du kolla säkerhetsinställningarna för där brukar man kunna välja ifall man vill kunna handla på nätet eller ifall kortet ska vara spärrat för internetköp + ofta kan man även välja i vilka länder man vill kunna använda kortet. Jag har mitt kort spärrat för internetköp + handel utanför sverige. Bra ifall kortet blir stulet. Innan jag åker utomlands brukar jag ändra så att jag även kan handla i landet jag åker till.

RödPanda
5/29/15, 7:22 PM
#8

Det löste sig riktigt bra :) Jag kollade runt på internetbanken efter vad jag hade för kort, om det var någon inställning som var fel och hittade en "kontakta oss" med svar senast dagen efter (bara några timmar för mig) där jag kunde fråga allt jag undrade. Och nu är ett nytt kort på väg :)

Upp till toppen
Annons: