Annons:
Etikett08-lån-avbetalningar-skuldsanering
Läst 6108 ggr
Hildgrim
2015-08-18 19:53

Bolån som konsult?

Är det möjligt att få bolån om man bara jobbar som konsult? Eller är man körd om man inte har en fast anställning?

Annons:
[HelwardMann]
2015-08-18 20:05
#1

Jag fick ett blancolån på 250000 utan att ha fast anställning. Det var visserligen 2009, och de har nog stramat åt lite sedan dess. Men på ett bolån ställer man ju bostaden som säkerhet, så det borde inte vara omöjligt.

Maria
2015-08-24 17:20
#2

Det bästa är väl att kontakta banken.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Hildgrim
2015-11-07 11:34
#3

Hur tror ni det fungerar om man har en tillsvidareanställning hos ett rekryterings- och bemanningsföretag? 

Ser banken en tillsvidareanställning alltid som en tillsvidareanställning eller lägger dom värdering i vad det är för typ av företag?

Maria
2015-11-07 11:39
#4

#3 Men tillsvidareanställning är väl vad man förr kallade "fast anställning"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[helga21]
2015-11-07 23:41
#5

Jo det är det men frågan är hur länge man är anställd där.

Maria
2015-11-08 08:28
#6

#5 Man har sin anställning tills man säger upp sig själv eller av någon anledning blir uppsagd. Det är ju samma sak som fast anställning.

Jag har t.ex varit anställd på Sahlgrenska i 26 år varav cirka 15 år som projektarbete på Göteborgs Universitet men har haft min grundanställning kvar på Sahlgrenska.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[helga21]
2015-11-08 13:41
#7