Annons:
Etikett00-allmänt-om-ekonomi
Läst 1034 ggr
mansolsson57
2/4/16, 9:49 PM

Euro

Hej! Är en skolklass som har en liten pant kassa som man har ca 250kr. Så hade jag en tanke att vi vill gärna göra pengarna större. Så då tänkte jag att man köpte euro och sparade i ett år. Men vad tror ni är de säkert eller man har en sån stor risk och bara förlora pengar. Tänkte inte satsa allt.

Annons:
Sindri
2/4/16, 10:24 PM
#1

Aldrig valutaspekulera med en klasskassa!!! Skall man hålla på med sådant skall man vara ytterst insatt - och även då kan man ha fel.

Behöver barnen mer pengar får de nog hitta på något sätt att få in det.

kallepudas
2/4/16, 10:30 PM
#2

Håller med #1 i detta trots att jag inte är så bekant med att köpa valutor men det var känslan jag fick när jag läste inlägget.

Tant Grön
2/4/16, 11:41 PM
#3

Jag köpte när euron låg på 7 kr. Nu skulle jag inte köpa, den kan ju lika gärna gå ner, och då förlorar ni ju pengar. Kan ni inte baka och sälja, eller samla in grejer och ordna en loppis i stället?

Åsa S
2/5/16, 7:22 AM
#4

Med så lite pengar är det nog extremt svårt göra nån vinst genom att köpa euro man får ju betala en avgift när man både köper och säljer euro.

+Man ska aldrig spekulera med en klasskassa, och gör man det utan att hela klassen och deras föräldrar är med på det så är det ju kriminellt att spekulera med andras pengar utan att de gått med på det.

mansolsson57
2/5/16, 7:52 AM
#5

Hej! Lite för tydlig bara. Pengarna är totalt mina. De är pant jag har samlat i skolan. Pengarna har inget med föräldrar och göra.

Sindri
2/5/16, 9:35 AM
#6

OK -men valutaspekulationer är ändå ingen bra idé som du nog förstått av tråden. Går troligen med förlust.
Men om det är till klasskassa så är ni väl fler som skall göra en insats?

Annons:
[helga21]
2/5/16, 1:44 PM
#7

Euron har stigit så nu är inte rätt läge att köpa just Euro. Vi hade några US-dollar hemma för något år sedan och tyckte de hade förräntat sig bra men hade vi väntat ett år med att växla in dem ha de vi fått ännu mer för dem.

mansolsson57
2/5/16, 3:23 PM
#8

#6 alla gör en insatts för alla köper läsk på ica

mansolsson57
2/5/16, 3:23 PM
#9
[Daisy-Moa-Elsa]
2/13/16, 7:10 PM
#10

Euro idag är ingen vidare bra affär, tyvärr.

Upp till toppen
Annons: