Annons:
Etikett02-hem-hushåll
Läst 1926 ggr
[helga21]
2/29/16, 4:13 PM

Fick kortet spärrat av banken.

 Anette har många barn och barnbarn.

Den närmaste tiden infaller inte mindre än fem födelsedagar,

– I går var jag ute på e-bay och shoppade. Det blev kanske 20 beställningar men ingen större summa, det var bara småsaker.

Men när hon skulle betala för sina varor blev det tvärstopp. Enligt sajten nekade Swedbank att godkänna betalning med kortet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22347751.ab

Själv  har jag fått mitt kort spärrat av VISA utan att de hörde av sig när jag använde en större summan än vad jag brukar men jag fick inget nytt kort. Jag ringde banken dagen efter och de kollade med VISA som hävde spärren.

Annons:
[Daisy-Moa-Elsa]
4/1/16, 3:20 PM
#1

Skulle gissa på att det är en säkerhetsaktivitet från banken, för kundens säkerhet i dessa internettider. Ni avviker troligen båda från ert "vanliga" kortanvändade.

kallepudas
4/1/16, 9:59 PM
#2

Eftersom banken är ersättnings skyldig om nu kunden inte varit oaktsam med kortuppgifter & koder så är det ju bra att dom hellre spärrar en gång för mycket en än gång för lite. 

Skulle hellre sett personen som det handlade om hade haft pengar på annat håll en bara på ett enda konto. 

Man ska ju till exempel ha lite kontanter om det skulle inträffa större grejer då vi kanske inte kan få ut pengar från konton men så ordentlig är inte jag men har man bara ett konto & ett kort så kanske man ändå borde ha lite sedlar ute.

[helga21]
4/1/16, 11:11 PM
#3

Ja att förlita sig på ett enda konto knutet till ett kort dessutom är inte så klokt. Själv har jag 3 bankkort. Och visst har vi några kronor liggande i kassaskåpet också.

kallepudas
4/2/16, 7:56 AM
#4

#3 Precis man får ju tänka lite själv ibland🙂

Upp till toppen
Annons: