Annons:
Etikett04-studerande
Läst 1296 ggr
Blanksteg
12/28/16, 1:40 PM

ICA Student

Hej!

Jag funderar på att skaffa ICA student. Någon här som har erfarenhet och åsikter kring denna tjänst?

Har i så fall bara tänkt använda det på så sätt att jag varje månad för över matpengar till ICA-kontot och fortsätter använda min nuvarande bank i övrigt.

Vore ju bra med rabatter och extra bonuspoäng.

Annons:
Maria
12/28/16, 6:31 PM
#1

Vi har ett ICA-kort som bara är ett medlemskort så att säga. Inget betalkort alls.

Man drar det vid varje köp och så får man rabatter och erbjudande både på kortet och hem i brevlådan och så dimper det ner någon "peng" som 25 eller 50 kronor ibland beroende på hur mycket man handlat.

Ett sådant kort kanske kan vara något för dig?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Blanksteg
12/28/16, 6:36 PM
#2

Tack, ett sådant har jag redan.

Men tänker att jag kanske skulle undvika att slösa så mkt pengar i mataffären om jag hade ett bankkort kopplat till ett konto begränsat med pengar. + att man får mer rabatt och bonuspoäng hos ICA om man har bankkortet och inte bara bonuspoängskortet som jag redan har.

Om jag skaffar ICAs bankkort kommer jag dock få häva spärren hos det kreditupplysningsföretag de använder då de nog gör kreditupplysning på en. Får hoppas man kan spärra igen efter det då.

Maria
12/28/16, 6:38 PM
#3

Aha

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
1/15/17, 12:51 PM
#4

Jag har ica som bank och således bankkortet. Är skönt att slippa flera kort. Nu betalar jag med kortet och slipper dra ett annat för rabatter och poäng.

Vad är det för spärr du har menar du?

Blanksteg
1/15/17, 1:18 PM
#5

Har spärrat mitt personnummer så att företag inte kan göra kreditupplysning på mig, så om någon försöker beställa något i mitt namn som kräver kreditupplysning så kommer hen inte lyckas. Var någon som försökte beställa en mobil och abonnemang för något år sedan.

Honestyisdead
1/15/17, 1:20 PM
#6

Aha då är jag med!

Annons:
Blanksteg
1/15/17, 1:25 PM
#7

Gjorde den upplysning när du skaffade kortet?

Honestyisdead
1/15/17, 1:32 PM
#8

Ja trots att jag inte har kredit

Blanksteg
1/15/17, 1:37 PM
#9

ok. får se hur jag gör då. blir kanske i framtiden i så fall.

Upp till toppen
Annons: