Annons:
Etikett09-försäkringar
Läst 1787 ggr
Kasp
1/17/17, 1:21 PM

Hemförsäkring

Är i på gång att flytta till min första egna lägenhet (hyreslägenhet på 1 rok). Jag vet att man behöver en hemförsäkring men det känns som att jag inte kan någonting om någonting. Allt är nytt. Vilken är den billigaste och bästa hemförsäkringen för en hyreslägenhet? Har absolut ingen aning om vad jag ska gå på. Vet också att jag måste teckna bredband men där har de avtal med Telia så det är inte så mycket att välja på. Sedan skulle jag uppskatta all annan hjälp jag kan få med vad man behöver tänka på med en hyreslägenhet.

Annons:
Åsa S
1/17/17, 1:27 PM
#1

Det billigaste brukar ofta vara den hemförsäkringen som du ofta har ifall du är med i facket den gäller oavsett ifall du bor i villa eller hyresrätt. Annars kontaktar du olika försäkringsbolag för en offert, för priserna varierar beroende på vilken ort /område lägenheten ligger i , din ålder, kön etc.

NatasjaHemby
1/17/17, 1:45 PM
#2

Skaffa brandvarnare, brandfilt och brandsläckare och var noga med att placera dem enligt instruktionerna. Dels är det såklart bra och tryggt att ha i hemmet, men det brukar också vanligtvis ge rabatt på hemförsäkringen.

SE*Simbelmynes

Kasp
1/17/17, 7:53 PM
#3

Men ni har inga tips på vilka/vilket bolag som är bra och billigt?

Åsa S
1/17/17, 9:06 PM
#4

Som sagt man får olika pris beroende på vart man bor, vilket kön man har, ålder etc. så de priserna jag får kanske inte du får, så det är i stort sett omöjligt tala om vilket som blir billigast just för dig.

Kasp
1/18/17, 1:14 AM
#5

Hm okej, men finns det förslag på de som är bra? Har ingen aning om vad jag ska välja.

kallepudas
1/18/17, 7:30 AM
#6

Moderna försäkringar kan ju vara värt att kolla upp.

Sedan så kan du ju jämföra med dom andra Trygg hansa,Folksam osv.

https://www.modernaforsakringar.se/forsakringar/hemforsakring/

Annons:
Grace2009
1/18/17, 8:57 AM
#7

https://www.compricer.se/forsakring/hem/ Detta kanske hjälper att se lite vad som finns i alla fall. "Råkar" du glömma sista siffran i ditt telefonnummer ringer de ej upp dig.

Kasp
1/18/17, 10:53 PM
#8

Är Länsförsäkringar bra?

Stallmima
1/20/17, 6:53 PM
#9

kolla nätet på "jämför hemförsäkring"  så får du veta mer,   som  #7 skriver i sitt exempel. Du kan bli uppringd men du behöver inte teckna försäkring om du inte vill. Räkna ihop vad du har i lösöre och vad som behövs för hyreslägenheten. kolla gärna också med värden vad som ingår om det händer något (dumt att vara dubbelförsäkrad)

Maria
1/24/17, 5:56 PM
#10

Det kan vara bra att vara med i hyresgästföreningen om något skulle krångla med lägenhet eller kontrakt. Jag tror inte månadskostnaden är så hög. 

Där kan man få bra hjälp.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Grace2009
1/24/17, 5:58 PM
#11

#10 Hyresgästföreningen kostar 80kr i månaden.

Maria
1/24/17, 6:01 PM
#12

#11 Ah, tack🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: