Annons:
Etikett08-lån-avbetalningar-skuldsanering
Läst 1968 ggr
Calcifer
2017-02-07 17:16

Sms lån bästa alternativen

Jag måste låna en liten summa som man får så fort som möjligt. Söker bästa alternativen. Alla kommentarer om hur dumt det är undanbedes. Det är bara slöseri med tid. Jag har inga alternativ och måste äta.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Haztparken
2017-02-07 23:37
#1

Jag är inte så jätteinsatt men sms lån varnas man ju från att ta då dom kan vara väldigt luriga och bli dyra att betala tillbaka.

Du kan inte låna av någon släkting?

Calcifer
2017-02-11 14:01
#2

Jag vet det, nej finns ingen att låna av.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Åsa S
2017-02-11 15:57
#3

Kanske du kan sälja något eller samla tomburkar? Vad som helst är ju bättre än att låna till ockerräntor.

Man kan ju även kontakta diakonin där man bor ifall man har så knapert att man svälter de kan ibland hjälpa till med matpengar men jag tror de brukar prioritera barnfamiljer men kanske de kan hjälpa till med nån matkasse det beror ju på hur din livssituation ser ut och ifall du sökt hjälp på alla ställen där samhället hjälper till men fått nej eller att de bidragen inte räcker.

Calcifer
2017-02-11 15:58
#4

Alla alternativ är redan använda. Punkt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Stallmima
2017-02-11 21:34
#5

Du kan ju gå in på jämförelsesidor på nätet och få mer information om räntor mm för det du söker

OlgaMaria
2017-02-12 10:20
#6

Kanske kan inspirera :-)

https://dumpstringslyx.com

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Calcifer
2017-02-13 03:07
#7

Letar man i dumpsters här hittar man halvfulla ölflaskor, spya, och möglig mat.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Åsa S
2017-02-13 06:16
#8

Det är inte i vanliga kontainrar såna där personer letar mat utan de brukar klättra över staket och liknande och ta sig in till de kontainrar där ex. Willys, ICA, Hemköp mm. slänger grejer ex. sånt som har lite trasiga förpackningar eller har gått ut och har rensats bort från hyllorna. Att bryta sig in på privat mark för att leta i kontainrar är dock inget jag tycker är OK dock men förstår ifall man svälter att det kan vara ett alternativ.

OlgaMaria
2017-02-13 10:49
#9

I bloggen berättas att de flera gånger stoppats av polisen och de har visat upp sina fynd och förklarat vad de gör. Polisen har alltid låtit de åka vidare med maten utan någon konsekvens. :) Ja, spyor och halvfulla ölflaskor finns inte i butikernas containrar. Men detta var bara ett litet sidospår. Förstår om man inte känner att man vill/orkar/vågar göra detta. Men det verkar minst sagt vara en bra idé för den det passar för. Han som skriver bloggen skriver ibland att han önskade att fler gjorde samma sak för att det ibland är alldeles för mycket mat som de inte kan ta hand om trots att de är flera stycken och också delar vidare till vänner ibland.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

smartatjejenmaria1980
2017-09-10 16:15
#10

Jag skulle nog säga att det bästa är att försöka läsa på så mycket om ämnet som möjligt, eftersom du faktiskt redan har bestämt dig. Jämför olika alternativ så att du hittar det billigaste, och minimerar skadan. Du kan ju prova olika jämförelsetjänster som www.lendo.se eller https://www.coolfinans.com.se/billiga-lan för att hitta det som är bäst. Men det är nog bäst att hålla sig borta från sk sms lån, om du bara kan. De verkar ha de sämsta räntorna. Gör lite på research om ränta så förstår du varför det är bättre att ta ett vanligt lån 🙂

Upp till toppen
Annons: