Annons:
Etikett08-lån-avbetalningar-skuldsanering
Läst 1174 ggr
Hundtassens
2017-03-21 15:57

Lånefråga!

Hej! har en fråga om lån!

Vi renoverar hus men mitt i allt blev hästen sjuk vilket kostade en del trots försäkring.  Vi ska flytta in i huset i juni för att vi båda får anställning då, jag vikariat i 4 månader inna jag ska plugga vidare och sambon börjar jobba timvikarie men är garanterad en fast heltidstjänst. 

Vi måste dock renovera klart huset innan vi kan flytta in och börja jobba men nu fattas det pengar….. Vi pratade med banken men de kan ej ge oss lån då vi inte är heltidsanställda. Det är inte ett "stort" belopp (ca 36000-37000) och när vi jobbar kommer vi kunna betala av det på ca 3 månader alltså kommer lånet betalas av medans båda fortfarande jobbar och innan jag ska plugga vidare. Vart kan man vända sig? Familj och vänner går inte vi har försökt. Vi behöver ju få klart allt innan vi kan flytta och börja jobba på nya stället. Några tips?

Annons:
kallepudas
2017-03-21 16:38
#1

Tyvärr låter det som om ni blir tvugna att renovera då ni får in pengar. Nej hos en bank för att ni inte har fasta jobb leder till nej hos nästa osv.

Äger ni inte huset?

Om ni inte äger så är det väl den som äger som ska betala eller hur ser upplägget ut?

Hundtassens
2017-03-21 16:45
#2

Vi kan ju inte flytta förens det nödvändiga är fixat och de nya jobben är på nya stället. Jo vi äger huset. Finns det inget annat företag som kan kan låna av och betala tillbaka på t.ex 3 månader?

kallepudas
2017-03-21 16:48
#3

Går det inte att låna upp på själva huslånet?

Tyvärr känner jag inte till några bra och sms-lån vill jag inte tipsa om.

Hundtassens
2017-03-21 16:52
#4

har inget huslån, ärvde av en familjemedlem. Så vi står väldgit frågande med ett hyresavtal som går ut, en ofärdig renovering och jobb som ska påbörjas….

kallepudas
2017-03-21 16:55
#5

Men någon bank borde ju då inte vara omöjlig för äger ni ett hus som är en tillgång och det är ju värt mer än det lilla ni vill låna.

 Antar att ni kollat med banken ni normalt använder er utav men jag skulle prova hos någon annan bank helt enkelt.

Hundtassens
2017-03-21 17:02
#6

vilka banker kan du föreslå? Det är ju det där med att vi inte har en fast anställning. I värsta fall blir det ju något liknande ett sms lån men det vill jag helst slippa

Annons:
kallepudas
2017-03-21 17:10
#7

Vet ju inte var ni provat men Handelsbanken,nordea,Swedbank,seb,sbab.

Om ni nu har till exempel nordea i dagsläget som bank och det var den banken ni fått nej ifrån så tycker jag ni ska vara beredda på att byta bank för alla era ärenden.

Sedan är det ju bra att ha en buffert om man äger ett hus och då pratar vi ju om runt 100 000kr för att ni ska kunna ha råd att reparera saker som kan gå sönder. Så förbered er för mötet med en bank så ni har en plan och eftersom ni i dagsläget saknar buffert och sparade pengar så vore ju bra att kunna presentera en plan för banken hur ni ska kunna få ihop ett sparande så ni slipper sådana här situationer.

parsley
2017-03-21 17:14
#8

Bluestep marknadsför sig mot personer som har svårt att få lån i vanliga banker. Jag har ingen personlig erfarenhet av dem. Försök med de vanliga bankerna först. Förutom de som nämts i # 7 så finns även Länsförsäkringar bank, Ikanobanken och ICA bank.

Hundtassens
2017-03-21 17:16
#9

Bluestep vill tyvärr också att man har fast anställning vilket inte är så konstigt.  Vi hade massa sparade pengar tills vi började renovera ;)

kallepudas
2017-03-21 17:21
#10

Vad är hindret för att flytta för att sedan leva lite i "röran"….att ha det lite rörigt under ett halvår är ju inte hela värden eller hur?

Hundtassens
2017-03-21 18:16
#11

Men att inte ha all el eller något vatten draget gör det omöjligt att leva, ska vi laga mat över öppen eld och duscha i diket? :P beviljar inte banken får det helt enkelt bli sms

kallepudas
2017-03-21 18:38
#12

 #11 Jag vet ju inte hur läget ser ut därför jag ställde det hela som en fråga. Detta tecken "?" betyder att man ställer en fråga vilket inte behöver leda till löjliga svar som att duscha i diket.

Hundtassens
2017-03-21 19:15
#13

oj förlåt, försökte bara skämta till det lite…… detta tecken menade jag som skoj " :P " trodde du förstod det……. :/

Annons:
Stallmima
2017-03-21 21:54
#14

Kolla på Lendo

Upp till toppen
Annons: