Annons:
Etikett00-allmänt-om-ekonomi
Läst 963 ggr
[chimpy]
2017-07-26 12:04

Semesterdagar / lön - när?

Detta är första gången jag har arbetat så jag får semesterdagar. Jag frågade flera gånger om jag kunde ta ut dem som pengar i stället och chefen sa ja. Min sista arbetsdag var förra veckan (juli), jag kan inte se på min lönespecifikation att jag har fått ut pengar för mina semesterdagar denna lönen, vilken är min sista lön.

Jag har inte gjort annat än att frågat chefen om jag kan få det i pengar och hon sa ja.

Kommer semesterdagarspengarna nästa månad då?

Vi fick ingen information om någonting där vi var på semestervikariet, fick fråga alla om allt men finns ju vissa saker man inte tänker på om det ska göras på något sätt. Jag vet ju om man ska ta ut semesterdag som ledigt så måste man ju fråga chefen och lägga in det i systemet.

Det är ändå någon tusenlapp efter skatt vi snackar om här och de pengarna vill jag ju ha.

Detta var inom landstinget.
Kommer självklart ringa lönekontoret och kolla med dem nästa vecka om hur det ligger till.

Någon som vet? Kommer pengarna en månad efter? Skulle jag gjort på något annat sätt än att bara säga till chegfen att jag ville ha ut dem i pengar? Glömmer hon så är det väl kört.

Annons:
Sattyg
2017-07-26 12:07
#1

På mitt arbete är det så att semesterersättningen betalas ut månaden efter, men ring och hör med dom för att vara säker 😊

[chimpy]
2017-07-26 12:16
#2

Tack! #1
Jag blev lite lugnare nu, men ska ringa dem på måndag för att dubbelkolla med dem så det stämmer.

Maria
2017-07-26 12:29
#3

Jag får också mina semesterpengar månaden efter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Stallmima
2017-07-28 21:48
#4

Som ovanstående säger bör de komma månaden efter, men kolla med lönekontoret för att vara säker att allt går rätt till  🙂

Upp till toppen
Annons: