Annons:
Etikett07aktier-fonder
Läst 1454 ggr
mansolsson57
7/27/17, 11:16 PM

Aktieinvesterarna

Gå gärna med i gruppen aktieinvesterarna. Där kan man diskutera allt inom aktievärlden. https://m.facebook.com/groups/1252943601501006

Annons:
[NeferNefer]
7/28/17, 1:22 PM
#1

Det vore väldigt trevligt om den fanns på iFokus också. Jag är inte med på Facebook och har inte för avsikt att gå med heller.

kallepudas
7/31/17, 8:28 AM
#2

Vi kan ju diskutera aktier här också.

[NeferNefer]
7/31/17, 9:59 AM
#3

#2: Så gärna, men finns det fler intresserade än du och jag? 🙂

kallepudas
7/31/17, 4:47 PM
#4

Tre är vi inklusive Mansolsson57 i alla fall🙂

Jag kan börja och jag läste som vanligt en artikel i dagens industri(lördagstidningen) och där stod det att "placerarna rusar till kinnevik"…….Äger inga aktier i kinnevik och det känns ju som vanligt när folk rusar åt ett håll då vet man att man ska gå åt andra hållet eller stå kvar.

Tror jag köper kinnevik en annan gång då den inte är poppis🙂

[NeferNefer]
7/31/17, 5:01 PM
#5

Hahaha, precis!!

Själv har jag äntligen, efter alla dessa år, börjat månadsspara i Klövern. Dels är det såvitt jag kan bedöma ett bra bolag, dels har de utdelning 4 gånger per år på stamaktien också 👍

kallepudas
7/31/17, 5:04 PM
#6

#5 Jag månadsköper sällan utan gör glesare inköp men Klövern har jag en del i och tack vare utdelningar 4ggr år så trillar det numer in utdelning nästan varje månad.

Annons:
[NeferNefer]
7/31/17, 5:14 PM
#7

Jag har månadssparat ända sen jag började köpa aktier för över tio år sen, och utöver det gör jag några extra inköp varje år när andan faller på. Men det är först på sistone som jag har börjat fokusera på utdelningar. Innan dess köpte jag i bolag jag tycker om och tror på. Nu ska jag tycka om och tro på, och de ska vara stabila utdelare.

kallepudas
8/1/17, 6:55 AM
#8

#7 Lättare att fokusera på stabila utdelningar och man sover gott om nätterna då.

Skönt att inte heller behöver sälja och köpa hela tiden utan istället köpa & vara trygg i att behålla och låta tiden jobba.

[NeferNefer]
8/1/17, 6:57 AM
#9

Jag håller helt med! Hellre än att jobba för pengar, ser jag att pengarna jobbar för mig 🙂

kallepudas
8/1/17, 7:21 AM
#10

A-aktien i sca har rusat iväg ser jag. Rätt lustigt att många inte verkar kolla vad B-aktien står i innan dom köper A-aktien.

Får ju liksom fler B-aktier men flocken har hakat på A-aktien…🙂

[NeferNefer]
8/1/17, 5:54 PM
#11

Kan vara läge att kika på vilka företag som har en kvinnlig vd … 😎

http://www.vafinans.se/aktier/nyheter/Ny-studie-Boersbolag-med-kvinnliga-vd-ar-g%C3%A5r-dubbelt-s%C3%A5-bra-som-marknaden-1002221934

"Företag som drivs av kvinnliga vd:ar presterar bättre på aktiemarknaden än företag som drivs av manliga vd:ar, enligt en studie som Nordea har genomfört av drygt 11 000 börsnoterade företag. Det rapporterar Bloomberg News. "

Här är ett gäng företag. Jag har redan några av dem, de andra har jag inte direkt intresserat mig för hittills. Få se om jag spanar in dem så småningom.

https://www.va.se/nyheter/2017/03/06/naringslivets-maktigaste-kvinnor-2017-bors-vdarna/

[NeferNefer]
8/1/17, 7:36 PM
kallepudas
8/15/17, 7:18 PM
#13

Blir lite fascinerad av en del personer som skriver på avanzas forum där dom sitter & gnäller över att olika aktier går ner lite. Mellan raderna  av vad dom skriver så kan man ana en rädsla bara för att aktiekursen är på väg ner. Som Investor A som i dag stängde på 372,10 kr Jag undrar när dom köpte sina aktier? 

Har livet inte lärt dom något?

Tydligen har dom köpt sina aktier dyrt så några kronor ner så kommer den där rädslan smygandes. Dom borde läsa en & annan bok och sedan skaffa sig en gnutta tålamod. Stackars dessa daytraders som tror dom kan tjäna storkovan på att köpa & sälja och lägga en massa tid på att följa aktiekurserna.

Annons:
[NeferNefer]
8/15/17, 7:25 PM
#14

Ja … orka. Mina aktier sköter sig själva så bra. 🙂<- Fridfull Nefer vars pengar jobbar åt henne.

kallepudas
8/15/17, 7:31 PM
#15

#14 ja att dom orkar lägga ner en massa jobb på korta affärer.

Det som är mest skrämmande är att dom säkert läst en hel del och ändå gör något helt annat än vad som rekommenderas.

Vi får väl sitta & se på när dom gör bort sig och sedan köpa när dom är klara med sin panik🙂

[NeferNefer]
8/15/17, 7:49 PM
#16

😃Så blir vi ännu rikare - långsiktigt!

Upp till toppen
Annons: