Annons:
Etikett13-gratis-är-gott
Läst 4578 ggr
MichaelE
9/10/10, 2:36 PM

Beräkna dina ord

Ibland när man ska skriva texter så vill man att de inte ska ha alltför många ord. T.ex. vid ansökningar till arbeten eller CV.

Då kan denna gratissida vara bra att ha till användning:

Word Count Tool

Den är visserligen på engelska men den är så lättförståelig så det är inga problem att använda sig utav den.

Annons:
Anders 50
9/10/10, 4:41 PM
#1

Den räknar fel när man skriver på svenska, men räknar rätt på engelska.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

MichaelE
9/10/10, 7:17 PM
#2

Räknar den fel? Det lade jag inte märke till då jag inte hittar beräknaren för ord i office 2007. Jag kan ju inte kontrollera tyvärr när jag skriver långa texter, men jag får kolla upp det och i värsta fall får jag hitta en annan länk.

Anders 50
9/10/10, 8:21 PM
#3

Jag prövade 4-5 gånger på svenska med ca 15-25 ord och den räknade alltid 3-4 ord mer.

På engelska spikade den varje gång.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

MichaelE
9/11/10, 12:48 AM
#4

Tyvärr så visar sig att det inte finns någon engelsk ordräknare som klarar av åäö utan de blir till extra ord. Finner ingen svensk variant heller. Men de ger åtminstone ett hum om hur många ord man är uppe i.

Anders 50
9/11/10, 12:54 AM
#5

Kul grej ändå!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

MichaelE
9/11/10, 4:14 PM
#6

Kan meddela att jag hittade hur man beräknar ord i office 2007 och det gör man genom följande:

Högerklicka högst upp i fönstret och välj Anpassa verktygsfältet snabbåtkomst… Då öppnas en dialogruta (Word-alternativ) och i rullningslistan under rubriken Välj kommandon från: väljer man Kommandon som inte finns i menyfliksområdet.

Därefter väljer man Avancerade dokumentegenskaper och trycker på Lägg till och sedna OK. Därefter får man en liten knapp högst upp där du får fram alla egenskaper för det dokument man arbetar med och under statistikrubriken finner man hur många ord samt tecken dokumentet innehåller.

Annons:
Elshira
9/14/10, 10:58 AM
#7

Räkna ord har jag för mig ska gå även i gammla office, men i 2007 så går ddet garanterat i.af =)

Hakuna matata!

MichaelE
9/14/10, 11:05 AM
#8

I gamla office går du bara under verktyg och där finns den. I office 2007 är det besvärligare att hitta den funktionen.

smartatjejenmaria1980
9/28/17, 1:59 PM
#9

Jag har funderat på att utveckla en ordräknare på svenska, finns det något intresse för det där ute? En sådan som räknar hur många ord, hur många meningar, och en sån här lättläsligghetsscore som Flecsh. Vad sägs?

Upp till toppen
Annons: