Annons:
Etikett03-familj
Läst 3292 ggr
Katti
5/1/12, 12:39 AM

Kvarskatt efter skilsmässa

Jag provar att fråga här, för det är en sak jag funderar över. Jag separerade i mars 2011 efter ett långt äktenskap. Vi hade ansökt om skilsmässa i januari.

Jag är egen företagare och fick förra året (alltså för 2009) en kvarskatt på ca 10 000:-. I år jag har fått 17 000:- i kvarskatt. Samtidigt vet jag att f d maken brukar få ca 20 000:- tillbaka. Då pengarna ju härrör från den period då vi var gifta med gemensam ekonomi har jag sagt till honom att vi borde dela på skulden och det han får tillbaka. Men det var kalla handen… Jag har förvisso skrivit på ett bodelningsavtal där det står att jag inte har fler krav på honom, men då hade jag inte en tanke på detta.

Till saken hör (kanske inte) att han har väldigt mycket bättre ekonomi än vad jag har och just har köpt en sprillans ny bil. Han köpte ut mig från huset och har nyligen sålt det med vinst. Vi har aldrig bråkat, varken före eller efter skilsmässan, och jag vill inte börja nu heller. Men har jag rätt till pengarna så tycker jag absolut att jag ska ha dem.

Vad tror (eller helst vet!) ni gäller? Och om ni inte vet, vem ska man fråga?

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
MichaelE
5/1/12, 12:00 PM
#1

Det mest konkreta svar jag kan ge är att fråga er advokat.

Upp till toppen
Annons: