Annons:
Etikett01-ekonominyheter
Läst 2590 ggr
[Moa-]
9/8/12, 12:50 PM

Senaste varianten av bedrägerier

Bedragarna är minst sagt kreativt när det gäller att komma på nya sätt att lura åt sig andras pengar. Att nyttja andras svaghet och rädsla för utpekanden. Det senaste är att skicka ut böteslappar för att vederbörande skall ha laddat hem porrfilm.

  • Hur går man på detta?
  • Skulle ni ha betalat?

Artikel i Aftonbladet

Annons:
Siggebus
9/12/12, 10:16 PM
#1

Nej det hade jag inte. Men jag kan förstå dem som blir nervösa - för även om de nu INTE skulle ha vistats på porrsajter överhuvudtaget så tror jag att man blir rädd att ens partner faktiskt ska TRO att det ligger något sådant bakom.

Ni vet - "ingen rök utan eld".

Tror det är lika dant med de där som lurar småföretagare med blufffakturor och hotar med inkasso och kronofogde.

Bara tanken på att riskera en anmärkning som företagare vore katastrof så många betalar för att de inte vågar riskera något och det är detta som bedragarna VET!

[Moa-]
9/12/12, 10:32 PM
#2

Jo, absolut handlar det om att utnyttja människors svagheter. Dock märkligt att det ej är relativt enkelt att utskilja ett brev från polisen och ett från en bedragare.

Många orkar inte heller bry sig om när de får felaktiga räkningar utan betalar för att de ej anser det vara värt ett telefonsamtal för att bestrida felaktigheterna. Detta beteende underlättar tyvärr både för bedragare och för oärliga företagare…

Upp till toppen
Annons: