Annons:
Etikett03-familj
Läst 2676 ggr
[Moa-]
9/26/12, 10:37 AM

Killar! Lockar 420 miljoner kronor?

Allt du behöver göra är att fånga Gigi Chaus hjärta och övertyga henne om att ni är perfekta för giftermål… Att hon nyligen gift sig med sin flickvän sedan 7 år är ju endast att förbise, vem har sagt att bigami inte är modernt? ;)

Som sagt, gift dig och flytta till Hongkong och du är nybliven miljonär!

DN

Annons:
KPD
9/26/12, 10:41 AM
#1

Gifta sig för pengar? Nej tack!


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

[Moa-]
9/26/12, 10:43 AM
#2

Ha ha, är det ett permanent nej, eller är det summan som måste "kryddas" ytterligare?

KPD
9/26/12, 10:45 AM
#3

Om det bara vore beloppet, skulle det vara fullt tillräckligt.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

[Moa-]
9/26/12, 11:12 AM
#4

Okej, nej, jag håller med dig. Frågan vore om någon säger "gift dig med mannen framför och du får 500 miljoner kronor", jag tror att jag skulle granska det kontraktet och de avsikterna mycket noga innan något slutligt besked gavs…

KPD
9/26/12, 11:37 AM
#5

#4 Men du skulle ändå fundera?

I ärlighetens namn tror jag att ganska många äktenskap också grundar sig på ekonomi i någon form. Har man själv en ordnad ekonomi, är det inte så roligt om kronofogden börjar hälsa på, när man har gift sig.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

[Moa-]
9/26/12, 12:22 PM
#6

KPD; som sagt, det beror på omständigheter och villkor. I regel så skulle det vara ett nej att gifta sig för pengar, men att istället se det som ett regelrätt avtal som samtliga inblandade "vinner" på, då skulle jag överväga det, sedan ett ja eller nej är svårt att svara på i teorin.

"Sol- och-våra" någon för pengar skulle däremot aldrig vara aktuellt på något sätt, då tjänar jag hellre mina egna.

Annons:
KPD
9/26/12, 12:32 PM
#7

#6 Det kan jag faktiskt förstå. Ett sådant avtal vore kanske inte konstigare än att gifta sig för att ge någon möjlighet att bosätta sig här.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

MichaelE
9/26/12, 12:49 PM
#8

Detta är inte ovanligt i Asien, i Indien gifter man bort sina döttrar mot pengar.

[Moa-]
9/26/12, 12:57 PM
#9

KPD; ja, så det är svårt att svara på en fråga ur en så hypotetiskt situation… Accepterar alla inblandade uppgörelsen så är det en sak, att däremot föra människor "bakom ljuset" anser jag oftast ej är okej.

MichaealE; enligt mig är det skillnad på "hemgift" och att annonsera efter en make åt sin bevisat homosexuella dotter… Hemgift nyttjade även Sverige relativt långt fram i tiden.

Upp till toppen
Annons: