Annons:
Etikett07aktier-fonder
Läst 2487 ggr
[rolnor]
7/22/14, 10:11 AM

Fonder?

Jag ska flytta mitt sparande från ett räntekonto som löper ut och nu är ju räntan så låg så jag ser mej om efter altarnativ. Börsen är ju högt värderad så dä vill jag inte gå in nu, väntar på en rejäl dipp i så fall. Jag tittar på obligationsfondet, bl.a. Öhmans obligationsfond, den har ju gått upp sen 90 och har låg förvaltningsavgift. Det är ju inte optimalt eftersom dom här fonderna går upp när räntan går ned och den kan ju inte sänkas så mycket mer, men den har ju gått upp under så lång tid ? Har kollat andra obligationsfonder och det ser ut som om dom gått upp ungefär 5% per år under lång tid, Carnegie obligationsfpnd ser också fin ut m.fl. Vad har ni för tankar runt den här typen av sparande?

Annons:
Himmelsblå
7/9/15, 6:12 PM
#1

Inget svar på ett helt år???

Obligationsfonder går ju ner när räntan stiger som du säger. Märkligt nog har ju räntan sjunkit under detta året som gått, så jag hoppas du högg till på en obligationsfond.

Idag är samma läge som för ett år sedan. jag hade kikat på stabila hedgefonder. Det finns några få som inte är så riskfyllda.

Man kan även kika på högavkastande aktier… många aktier har en stabil direktavkastning på kanske 4%. Kika på Axfood eller ICA. Telia eller Tele2. Företag med stabil intjäning och hög avkastning.

kallepudas
2/25/16, 9:00 PM
#2

#1 Uppdaterar våra läsare om att Telia & Tele 2 har nu en direktavkastning på 7,80% det är riktigt bra🙂

[helga21]
2/25/16, 11:45 PM
#3

# 2 Det låter riktigt bra!

Upp till toppen
Annons: