Annons:
Etikett05-arbete-arbetslöshet-socialen
Läst 3014 ggr
Fridaaaa
11/17/15, 6:02 PM

Jobb hemifrån?

Vet att jag frågat här någon gång innan men är verkligen desperat just nu känns det som! Behöver verkligen något extrajobb! 

Behöver vara jobb hemifrån eller helgsjobb. 
Eller om man kan göra något eget hemma och sälja och få in liten inkomst i alla fall?

Tidningsbud har jag redan kollat upp. Hundvakt kan jag inte vara pga att jag har tre hundar själv.  McDonalds och såna superstressiga jobb klarar jag tyvärr inte av :( (nej handlar INTE om vilja! Lika bra att nämna det).

Kollar på platsbanken regelbundet.

(ja jag vet att jag har en tråd ang detta sedan tidigare, men den blev väldigt lång och extremt segladdad på mobilen)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Aleya
11/17/15, 6:10 PM
#1

Du fick ju en massa förslag i den. Och eftersom du verkade negativ till många förslag i den så frågar jag: vad mer kan du absolut inte jobba med? Förutom det du skrivit.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fridaaaa
11/17/15, 9:01 PM
#2

#1  Jag vill inte ha OT kommentarer och sånt onödigt. (ja nästan allt du skrev nu är bara extremt onödigt och extremt onödigt att ens dra upp).
Nej jag var inte negativ till många förslag, utan realistisk, inte samma sak. Menmen den diskussionen skainte fortsätta här.

Omöjligt att dra upp alla jobb.
Men skrivit i #0 vad jag söker. Klarar inte den typ av stress som är på snabbmat,  hemtjänst och såna jobb. Och måste vara inom 3 mils radie hemifrån på helgsjobb, annars lönar det sig inte, då går det åt nästan lika mycket i bensin som jag jobbar för. Jag vet inte alla slags jobb som finns osv. Men främst hemmajobb.

UNdersökningar och sånt har jag kört lite men tar extremt lång tid att tjäna upp ens 500 kr. Och svårt med.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aleya
11/17/15, 9:05 PM
#3

#2 anser att det är relevant att fråga. Men kan du inte söka jobb på typ konsum på helger? Eller någon annan affär i närheten som har öppet helger? Inte hemma men nära. Kan du inte kolla efter telefonjobb = dom som ringer och frågar folk om saker? Börja göra saker och sälja på tradera?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fridaaaa
11/17/15, 9:13 PM
#4

#3 Ja jag ställde den frågan i #0 vad man kan tänkas göra och sälja. Inte kommit på något. Inte så pysslig av mig = dålig fantasi vad man kan tänkas göra (dock utan symaskin för det har jag ingen)

Sökt telefonjobb men antingen inte fått eller kräver de utbildning (vissa ger utbildning men inte här så får man åka bort upp till en vecka och det kan jag inte pga skola, djur ect), men brukar kolla regelbundet på platsbanken efter telefonjobb som är möjliga :) Men inget napp än, men hoppas på det
Hmm affärer ja det är om det är liten affär,  kollat ICA men de hade tillräckligt just nu :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cordata
11/27/15, 5:38 PM
#5

Du kanske kan vara barnvakt på helger? Annars kan du ju försöka bli riktigt bra på något bakverk, tex tårtor, och ta emot beställningar på det. Då kan du jobba hemifrån :)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

flisan708
12/11/15, 6:22 PM
#6

Kolla med din kommun om någon behöver någon ledsagare, personlig assistent. Sedan söker många kommuner gode män, då styr du din arbetstid själv tror jag.

Annons:
tlover
1/4/16, 9:59 PM
#7

#6 Vissa kommuner betalar inte för sånt däremot förutom omkostnader (iallafall, gode män tror jag det var i vår kommun).

#4 Kanske ska du kolla in på tex hantverk iFokus och se om det är något du lockas av där. Däremot så finns det få hantverk man kan få en timlön på mer än 50:-/h
Glöm inte att det ska skattas också.

Har du funderat på att satsa på din blogg? Det tar ju däremot mycket tid och ork.

l'm back

Fridaaaa
1/7/16, 3:12 PM
#8

#6 Godeman känner jag att jag inte fixar. Vill inte ha så stort ansvar för någon annans ekonomi.  Jobbat på "specialboende" och märkte hur de godemännen hade det med allting.

Personlig assistent har jag kollat upp och sökt de jag kan söka.
Ledsaga brukar de sällan betala lön till

#7 Tror det är svårt att börja tjäna på sin blogg :/ Vill liksom inte bli som kissie och dem xD 
Ja jag studerar med samtidigt. 

Hmm jo jag har funderat men ska väl bara skattas om man tjänar över en viss summa per år på det?

#5 Barnvaktsjobb har jag annonserat om men inget napp häromkring :/ 
Passar svägerskans ibland men där vill jag inte ta betalt känns extremt fel.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
1/7/16, 3:24 PM
#9

#8 Nej det skattas från första kronan med några undantag (om du hyr ut rum/hus/stuga, om du plockar och säljer bär/svamp/frukt, om du säljer saker som du haft och använt tex)

På tal om rum att hyra ut, har ni kanske det?

l'm back

Fridaaaa
1/7/16, 3:35 PM
#10

#9 Aa ok då har jag fått felaktig info, bra att veta!

Nej vi hyr själva. Och bor litet (hade ändå inte kunnat pga vår ena hund) så går inte :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
1/7/16, 4:35 PM
#11

#10 okej, jag har skrivit en artikel om hobbyverksamhet på företagande iFokus om du vill läsa mer och hitta källa.

l'm back

Fridaaaa
1/7/16, 4:37 PM
#12

#11 Ja jag tror absolut att det stämmer det du säger :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: