Annons:
Etikett08-lån-avbetalningar-skuldsanering
Läst 2840 ggr
Peterullo
2016-09-04 16:56

Hitta billigaste sms lån?

Har suttit och kollat runt på nätet efter dom billigaste smslånen och tittat om det är värt att ta sådana låna någon gång.

Efter lite google sökning hittade jag flera sidor som jämför smslån men den som stack ut mest va http://www.nestra.se

Om man väljer 3 000 kr att jämföra får man tillbaka credway som billigast och man ska betala tillbaka 3 073 kr. Kan detta stämma? hur kan credway gå runt på detta om det är så billigt?

Annons:
Aleya
2016-09-04 17:11
#1

Nu tycker jag personligen inte att det är värt att sätta sig i låneträsket och problemen som sms-lån kan ge en. Om man måste ta dessa så borde man se över sin ekonomi. Dock minns jag ett företag förr(det har gått i kk) där man bara behövde betala tillbaka summan man lånade om man betalade inom 14 dagar. Ingen ränta eller dylikt. Men det kanske var det som gjorde att dom gick i kk. Men man kunde även vara den som lånade ut pengar åt folk på den sidan minns jag. Tror det var trustbuddy dom hette.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Farwuq
2016-09-04 17:26
#2

Jag skulle aldrig ta ett sms-lån. Det finns banker. Varför inte gå till din bank där du har konto m.m.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

immobilized
2016-09-05 12:29
#3

Jag skulle aldrig ta ett SMS lån. Större lån ex bostad etc går man till banken om. Behöver man låna 3.000 kr skulle jag i första hand spara ihop pengarna. Är det akut till ex räkning kan man alltid ringa och förklara läget och kolla upp hur en avbetalningsplan kan se ut istället.

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

trettiotrean
2016-10-28 04:11
#4

Kolla på lyxfällanw, avgör sedan om det är värt att ta ett sms lån på 3000kr. Nu kanske du bara tänker att du ska ta detta lånet, för att köpa något du verkligen vill ha, eller betala någon räkning du inte har pengar till. När du väl tagit lånet är risken stor att du kommer känna att det var enkelt, smidigt och bra. Några år senare sitter du hos kronofogden för att di tagit gör många små lån du inte har råd att betala tillbaka. Behöver man ta ett lån på 3000 kr så anser jag att man inte har råd att ta lån. Se över din ekonomi istället, ta hjälp av någon kunnig, kan vara en förälder. Behöver du verkligen pengar så har du med all säkerhet någonting du kan sälja eller spara in på. Kanske till och med låna av en familjemedlem. Ta inga onödiga små lån bara. Det förstör så mycket mer än vad det hjälper. Och som svar på din fråga, oftast låter det väldigt bra, det är "bara" den räntan och du kommer "bara" behöva betala tillbaka så mycket. Det är med förutsättningar att man verkligen betalar tillbaka direkt.

kallepudas
2016-10-28 07:34
#5

Sms-lån är ju en 1:a-klass biljett till kronofogden.

Låna 3000 som är rena småpengarna varför då?

Nä jag instämmer med resten som förkastar dessa smålån och att låna till konsumtionsvaror eller annat skit är rent dåraktigt.

Glöm bort att sms-lån ens finns.

Låna inte pengar alls förutom om det inte är till en bostad för då har du ett värde i det du köpt för dom lånande pengarna.

[Túrwen]
2016-11-16 11:39
#6

Skulle precis som sagts tidigare inte rekommendera Sms-lån. Behöver du ta ett lån på mindre belopp så fråga någon närstående, sälj av lite prylar eller ta ett extra jobb så du får du lätt in 3k extra.. 

Är du i behov av pengar och har en inkomst så är det möjligt att ta banklån.. där är räntan betydligt längre och man får en realistisk avbetalningsplan som passar ens inkomst.

Annons:
smartatjejenmaria1980
2017-10-05 16:09
#7

Som sagt ovan så är sms-lån inte att rekommendera. Jag tror att Nanokredit är den enda som inte har så dåligt rykte. Det kan vara bättre att vända sig till vänner och släkt, även om jag personligen inte skulle göra det eftersom det lätt kan ställa till det med familjerelationerna. Därför tycker jag att konventionella banker kan vara bättre, så är det ingen hemma som ställer en massa frågor om vad man gör med pengar och så vidare.

[Nillan83]
2017-10-25 19:20
#8

Man kan få bra lån på Ica banken har jag hört, är troligtvis bättre än ett sms lån.

Upp till toppen
Annons: