Annons:
Etikett04-studerande
Läst 1729 ggr
-Aida-
2017-02-23 16:02

Alltid en fråga om pengar

Jag är student, snart arbetslös, pluggar på folkhögskola för att kunna nå högre studier. Känner mig kluven över hur min situation kommer se ut.
En kompis tipsade om sommarstudier på lovet, utöver det är mitt enda val att gå på soc bidrag.
Jag kommer söka högskolor och hoppas att jag kommer in på nåt, frågan blir då om flytten. Hur gör man när man kommer in på en skola och behöver flytta?
Min kompis tycker jag ska spara csn över sommaren från kursen men har fått höra på annat håll att soc kan hjälpa till med flytt.
Jag sitter dock här och förstår inte hur någonting fungerar utav detta, varken sommarstudier eller soc med flytt.
Jag tänker också långsiktigt i att jag kanske inte kommer in på någon skola alls, då måste jag ändå gå på soc efter sommaren, skillnaden blir då att jag utökat min skuld till csn.

Vad är mitt bästa alternativ?
Tips? Ideer?

Annons:
OlgaMaria
2017-02-23 16:08
#1

På sommaren brukar det kunna vara lite lättare att få något sommarjobb.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

-Aida-
2017-02-23 16:15
#2

Jag kommer försöka få sommarjobb helt klart men det är ingen garanti, på fyra år jag var arbetslös fick jag ett sommarjobb, så chansen är värdelöst liten.

tlover
2017-03-09 18:13
#3

#2 Har du testat att söka inom vården? Där är det mycket lättare att få jobb, även utan utbildning. Jag har fått sommarjobb samma sommar då jag sökte dagen efter skolan slutade men för att vara säkrare är det bäst att söka redan nu.

psst, handikappomsorgen är betydligt trevligare än äldrevården

l'm back

Fridaaaa
2017-03-21 16:00
#4

#3 Beror på vilket ställe man är på också, handikapp vs äldrevården

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Åsa S
2017-03-24 20:46
#5

Markskötsel och anläggningsföretag, parkförvaltningar etc. brukar ofta behöva sommarjobbare för att rensa ogräs, vattna, klippa gräs etc. även kyrkogårdar kan behöva folk under sommaren + lagerverksamhet brukar anställa jättemånga sommarjobbare som kan jobba när personalen är på semester.

carolineleven
2017-04-30 09:50
#6

Tro mig, studera inte bara för att du vill undvika soc. Att betala tillabaka kommer bli värre. I would know.

Annons:
Upp till toppen
Annons: