Annons:
Etikett02-hem-hushåll
Läst 1233 ggr
Huygens
2018-03-06 15:58

Extremkupongande

I USA finns det möjligheter att billigt köpa massvis med varor genom att samla på sej rabattkuponger, tydligen papperskuponger och inte sånt man erbjuds över internet. Jag tror originalserien heter Extreme Couponing och är på svenska Rabatt till varje pris. TV11 visar serien.

Det skumma är dom extrema rabatterna, där somliga köper varor för över 100 $ men i slutändan kan klara sej undan med 1 $ i betalning. Svenska rabattkuponger är något jag sällan använder, men gör jag fel? Kan man spara något av betydelse i Sverige på dessa kuponger?

Själva TV-serien handlar delvis om den nästan religiösa extas somliga får av att "spara" pengar med kuponger. Dock tycker jag att en del av köpen inte är så vettiga, som stora inköp av lågpris läsk och snabbmat.

Annons:
MonicaLagerquist
2018-03-06 16:12
#1

Jag använder vissa kuponger om det är varar som jag ändå skulle ha handlat.

Jag fördrar när man inte behöver ha kuponger med sig utan får rabatter via sitt personnummer. 

Handlade mat på Willys igår och notan slutade på lite drygt 700 men med div rabatter och extrapris betalade jag runt 600,

Stolt ägare till fem La permer

Aleya
2018-03-06 16:25
#2

Man kan inte göra samma sak i sverige. För det står nästan alltid: kan ej kombineras med andra erbjudanden. Så man kan glömma att vara kupongjägare här

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Novachan
2018-03-06 16:30
#3

Minns att jag kollade ett avsnitt någon gång där de förklarade varför det gick att göra så och om jag minns rätt så lät det som att de missade att skriva in en regel som gör detta möjligt, varför de inte har ändrat på regeln vet jag inte. - kan ha förklarat dåligt/fel. Men det går inte att använda kuponger på samma sätt i Sverige.

Huygens
2018-03-10 22:28
#4

Mina största klipp brukar sträcker sej till att jag i affären ser skyltat "extrapris/max ett köp" och så köper jag tre av dessa varor och alla tre går igenom med extrapriset.

När jag frågat verkar det som om expediten vet om saken.

Aleya
2018-03-11 00:14
#5

#4 det är för att många affär är inte har som exempelvis Willys. På Willys så går det inte att göra dom klipp som du säger. Och det är nog för att man har bankkortet som poängsamlare. Medans man på Coop ica kan handla hur mycket man vill trots att det står max 1

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

MonicaLagerquist
2018-03-11 07:56
#6

#4 Fast många erbjudande bygger ju på att man drar medlemskortet och då kan man bara handla rätt antal saker till rea pris.

Jag har råkat ut för det ett par gånger och fått betala ett lägre pris för 3 kilo köttfärs och sen ett högre pris för nästa kilo köttfärs.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
[HundochKatt]
2018-04-24 23:08
#7

Jag skulle vara överlycklig om jag kunde hamstra som de i USA. Men tyvärr så har vi ju inte samma system här som där, inte på långa vägar.

 Men visst kan man spara en och annan krona på att nyttja de få kuponger som finns i butikerna, i alla fall på det jag ändå tänkt handla. Jag gör det så ofta jag kan, då jag är ensamstående och fattig sjukpensionär. Svårt ändå att få pengarna att räcka till varenda månad och nu ännu svårare med tandläkarkostnaderna som krävs. 

Att de har så i USA kan ju till viss del vara en miss, men konkurrensen är hårdare där och befolkningen mer så företagen förlorar inte så mycket på att en del är kupongjägare och handlar nästan gratis. Butikerna förlorar ju inte på det i alla fall utan det är ju de olika företagen. Men något som förvånar mig är att de kan få över pengar dessutom genom kupongandet och köpa sådant som inte finns kuponger till och få det gratis….

Upp till toppen
Annons: