Annons:
Etikett00-allmänt-om-ekonomi
Läst 604 ggr
Jalking
2018-04-20 14:38

Klarna

Jag blir mer och mer förbannad på Klarna. Nu skickar de ut sms-påminnelser på fakturor som inte har passerat sista betalningsdag. Resultatet blir att jag måste logga in på banken och kolla om jag har missat något, dvs kolla sånt som egentligen inte alls behöver kollas. Jag kommer nog att tänka en extra gång innan jag handlar av företag som använder sig av Klarna.

Annons:
parsley
2018-04-20 14:48
#1

Jag brukar ha som rutin att logga in på Klarna en gång i veckan och kolla om det är några fakturor som ligger och väntar på betalning. De brukar vara väldigt snabba med att skicka påminnelser och ta ut avgifter för det.

Thotis90
2018-04-20 15:01
#2

Jag kan tänka mig att de har börjat med det för att det tidigare har varit många som missat sina fakturor på mailen, datumet passerat och sen fått en påminnelseavgift. Min sambo har fått det varenda gång han köpt via Klarna. Nu tjänar de ju pengar på påminnelser, men kan ändå tänka mig att de vill väl och därför påminner några dagar innan sista betalningsdag. Jag har inte fått det själv, men det skulle från mitt håll vara väldigt uppskattat i alla fall.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Upp till toppen
Annons: