Annons:
Etikett02-hem-hushåll
Läst 1204 ggr
akvarium123
5/13/18, 12:11 PM

Betala räkningar

Hejsan!

Det är såhär att jag måste betala en räkning här men jag får inte till det via sparbankens app. Jag är 13 år och har sparbanken ung. Vet ni hur man betalar denna räkning?? Jag hade Nordea förut och det gick jättebra att betala då men inte nu på Sparbanken (Swedbank). Någon som vet hur man gör??

Annons:
MonicaLagerquist
5/13/18, 12:14 PM
#1

Fråga dina föräldrar.

Stolt ägare till fem La permer

akvarium123
5/13/18, 12:32 PM
#2

Ja men dom förstår inte heller hur man ska göra för att betala den fakturan. Dom vet ju hur man betalar en räkning men vi hittar inte knappen där man ska logga in för att sedan gå till att betala en faktura.

Maria
5/13/18, 12:40 PM
#3

Då får du nog vända dig till banken.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

akvarium123
5/13/18, 12:43 PM
#4

Ok. Jag får gå dit imorgon så får dom hjälpa mig helt enkelt!

Aleya
5/13/18, 12:53 PM
#5

Kan inte då du föra över pengar till dina föräldrar och så får dom betala?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Aleya
5/13/18, 12:59 PM
#6

Kollade nu på Swedbank och du kan inte betala i appen ung.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
akvarium123
5/13/18, 3:50 PM
#7

#6 Vad synd! Hur ska man göra då??

akvarium123
5/13/18, 3:51 PM
#8

Får gå dit helt enkelt och fråga hur man löser detta.

Aleya
5/13/18, 4:26 PM
#9

#7 jag vet tyvärr inte mer än så då jag använder appen för vuxna. Men går det att överföra pengar så föreslår jag att du överför till en förälder och så betalar via dom. När jag behövde betala men bara hade telefonbanken så tog jag ut pengar till min mamma så fick hon betala.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

akvarium123
5/13/18, 5:20 PM
#10

#9 Ok. För dom var så himla positiva till att jag skulle gå över till Sparbanken och att allt fanns där som jag behövde. Jag har faktiskt ingen aning om det går att överföra pengar.

Aleya
5/13/18, 5:39 PM
#11

#10 låter som att du kanske ska ta och utforska den där appen. Eller kolla på Swedbanks hemsida

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Stallmima
5/14/18, 10:14 AM
#12

Det bästa är att kontakta banken och fråga hur detta går att lösa eller så får dina föräldrar betala räkningen så länge

akvarium123
5/14/18, 5:48 PM
#13

Jag har gått till banken idag och näpp det gick ju tydligen inte alls! Då skulle mamma och pappa vara med vid varje räkning så skulle jag visst kunna det. Ska försöka en gång till men denna gången ska jag prata med en på banken som jag känner. Kanske kan han hjälpa mig😉

Annons:
Åsa S
5/17/18, 12:45 PM
#14

Jag tror att det kanske är din ålder man får ju inte ingå affärsavtal när man är under 18, vid 16år finns det dock undantag som säger att man kan få ingå mindre affärsavtal ifall det är pengar man tjänat själv ex. på somarjobb. Så vid 13år så ska du inte ha några räkningar för du får ju inte handla utan målsmans godkännande och är du bara 13 är det målsman som ska se till så att räkningen betalas. Tror inte det hjälper att du känner nån, vill den personen riskera att få sparken för att han bryter mot lagen?

https://www.hallakonsument.se/tips-for-olika-kop/olika-kopsituationer/barn-och-avtal-pa-natet/

Såg även att har du handlat nått på nätet mot faktura = du betalar efter att du fått varan så har du handlat mot  kredit och då räcker det inte med godkännande från förälder utan man måste ha ok från kommunens överförmyndare för att få genomföra köpet. Läs gärna texten i länken och visa den för dina föräldrar de har ansvaret för att se till så allt går rätt till och det låter som de har stora kunskapsbrister i vad barn får göra enligt lagen och vilka skyldigheter de har som föräldrar,

akvarium123
5/17/18, 8:39 PM
#15

Jaha! Nej det är GT (en tidning) där jag som 13 åring säljer som sedan måste betala in pengarna för tidningarna. Det måste väl ändå vara okej?

Ska försöka läsa länken senare!

Aleya
5/17/18, 9:06 PM
#16

#15 gå genom dina föräldrar istället. För det lär inte gå och omvandla appen p g a din ålder.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

akvarium123
5/19/18, 9:27 AM
#17

#16 Ja så gjorde vi nu. Men kan man inte ha kvar Nordea kontot då och sedan ha Sparbanken till allt annat?? Eller går det för mamma tycker det är en kanonide men hon vet inte ifall man får det lagligen… Men det borde väl ändå gå??

Aleya
5/19/18, 9:51 AM
#18

#17 du får nog googla eller kolla med banken.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

akvarium123
5/19/18, 2:35 PM
#19

Vad jag nu fått reda på är att det ska visst vara okej. Så då få jag väl ha två kort. Båda behövs ju, tyvärr. Annars skulle jag lätt haft kvar Nordea där allt funkat men nu så får jag väl ha kvar Swedbank för mynten. 

Det kommer ju bli en massa krångel för det här ju men så är väl livet antar jag.

Aleya
5/19/18, 3:12 PM
#20

#19 mynt? Nu fattar jag ingenting. Vad har mynt med saken att göra?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
akvarium123
5/19/18, 4:53 PM
#21

#20 Jag har ett jobb där jag får väldigt mycket mynt och Nordea tar inte och sätter in mynt mot vad sparbanken gör.

akvarium123
5/19/18, 4:53 PM
#22

I min stad alltså

Aleya
5/19/18, 5:16 PM
#23

#21 fast vad jag vet så har jag kunnat gå in på SEB och sätta in pengar till min bank som är en annan. Dom där automaterna är som när du går till vilken bankomat du vill. Den tar alla banker. Så har du inte testat så borde kolla om ditt andra kort funkar

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

akvarium123
5/19/18, 5:51 PM
#24

Jag har testat det. Men smart tänkt!

Aleya
5/19/18, 6:37 PM
#25

#24 tycker bara att det är konstigt att det inte funkar. Men hey jag är ingen expert på dom där maskinerna

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: