Annons:
Etikett00-allmänt-om-ekonomi
Läst 2070 ggr
kushbuns
2018-08-16 23:40

Överföring från Paypal till Swedbank

Har letat efter svar överallt, hittar inget. Har kontaktat både Swedbank och Paypal men ingen av dem kan svara på min fråga. Jag har försökt att överföra pengar från mitt Paypal konto till mitt bankkonto, men det står att transaktionen misslyckas, spelar ingen roll hur mycket jag än försöker, inget funkar. I rutan där man ska fylla i banknamn så har jag skrivit "Swedbank", har även provat med "SWEDSESS" men det funkar inte heller. Har provat att skriva hela mitt clearing nummer tillsammans med bankkontonumret (15 siffror), har också tagit bort den sista siffran från clearing numret så att det blir 4 siffror, transaktionen misslyckas ändå. Alltså funkar det inte varken med 14 eller 15 siffror. Någon annan här som har gått igenom samma sak? Skit jobbigt eftersom att jag har försökt allt, känns bara omöjligt nu, speciellt när man inte får hjälp av Paypal.

Annons:
Caeli
2018-08-18 21:45
#1

Det är inte så att man måste ange exakt vilken bank man har sitt konto på? Att det inte räcker att skriva Swedbank utan man måste vara mera specifik? Kollade på mitt eget Paypalkonto där jag har ett kopplat bankkonto och jag har angett den lokala bankens namn. Har alltså en fristående sparbank inom Swedbank och det är det namnet som finns registrerat.

kushbuns
2018-08-19 13:51
#2

#1 Det är hur konstigt som helst. Jag fyllde i "Swedbank" som banknamn igår kväll, då funkade det att överföra pengar till mitt bankkonto. Idag så funkar det inte längre. Provade med "Swedbank AB" och det funkar fortfarande inte.

Upp till toppen
Annons: