Annons:
Etikett07aktier-fonder
Läst 642 ggr
kallepudas
2018-12-27 19:57

Börsen skakar

och nu flyr spararna svenska aktiefonderna….så går det att läsa på dagens industri idag.

Man undrar ju om folk inte lär sig?

Köpa billigt & sälja dyrt är ju så enkelt så det talar ju för sig själv men ändå köper folk då det är dyrt och nu flyr dom när det blir billigare och dom hade fått fler andelar i sina fonder.

Är väl det där typiska månadssparandet som fördärvar siffrorna i portföljen för många. Spara undan beloppet men handla då det är billigt istället.

Samma sak med aktier så verkar folk köpa på sig under uppgång och när börsen står högt & sedan drabbas av dom av den där rädslan när det börjar bli tendenser till börsras.

Jag väntar in att ännu mer rädsla sprider sig sedan handlar jag för fullt med alla tillgängliga medel. Sedan kommer den där uppgången förr eller senare och det är då man lugnt & sansat kan sälja på toppen till god vinst.Sedan är det bara att vänta in nästa gång den där rädslan kommer smygande igen.

Synd att många inte förstår hur det fungerar men det är ju bra för oss andra som fattat grejen och utan rädslan som folk drabbas av så hade et ju inte blivit rea.

God fortsättning och önskar alla ett gott nytt 2019(hoppas på ännu mer börsnedgångar detta året)

Annons:
vinylsamlaren
2019-01-31 02:29
#1

Svenska Småbolagsfonder har gått upp 8% och Rysslandsfonder 13% under januari 2019 så jag ser ingen anledning att klaga. Jag tror att 2019 kan bli ett riktigt bra börsår.

kallepudas
2019-02-03 16:00
#2

Den där börsoron i slutet av 2018 var ju inte mycket till nedgång. Överdrivna reaktioner som vanligt.

Lite som att skrika vargen kommer & inte kom det någon varg.

Upp till toppen
Annons: