Annons:
Etikett06-sparande
Läst 690 ggr
KPD
2019-02-22 14:27

Spara i solenergi

Genom Sverigebaserade Trine kan privatpersoner investera i solenergi. Minsta investering är 25 euro, som betalas med MasterCard eller Visa. Ränta och amorteringar placeras på ett konto hos Trine, varifrån man kan ta ut eller återinvestera beloppet. Trine har en tydlig miljöprofil och uppger för varje investering hur många människor som fått tillgång till el tack vare investeringen och hur mycket CO2-utsläppen minskar. Trine samarbetar bland annat med UNDP och Sida. OBS! Jag är inte finansiell rådgivare och besitter inte kompetens för att bedöma riskerna. Det har hänt, att Trines partners inte alltid kunnat fullgöra sina skyldigheter. Vissa lån garanteras dock av Sida till 60 %. För mig handlar detta om ett intresse för etiska investeringar, och jag har valt att placera en del av mitt sparande i Trine. Var och en måste själv bedöma riskerna, men jag vill rekommendera sparare att besöka Trines webbplats. Denna länk ger 10 euro till nya sparares första lån och lika mycket till den som delade den: https://www.jointrine.com/just-invested/48029


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Annons:
72mm
2019-02-22 14:39
#1

Finns det något man kan investera i som ger avkastning baserat på ökad CO2-produktion, gärna globalt? Det torde vara både det mest etiska och det säkraste med tanke på hur t.ex Kina agerar. 😉

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Upp till toppen
Annons: