Annons:
Etikett00-allmänt-om-ekonomi
Läst 430 ggr
Tokyo
2019-07-05 13:37

Avsluta PayPalkonto - skapa nytt med samma mail?

Jag ska hyra en lägenhet via airbnb om några veckor, och enligt värden ska betalning ske via PayPal. Försökte därför skapa ett konto på PayPal med samma mailadress som jag angivit på airbnbs hemsida, men då stod det att det redan fanns ett konto med den mailadressen. Loggade då in på det kontot och såg att det stod i min pappas namn, trots att både mailadressen och mobilnumret är mitt. Har tidigare haft bankkonton i min pappas namn då jag var under 18, så det kanske beror på det. Har dock inget minne av att ha skapat ett konto där.

Iallafall: Eftersom man inte kan ändra namn på PayPal undrar jag vad som händer om jag avslutar kontot och sedan skapar ett nytt med samma mailadress. Det står nämligen att det "inte går att öppna kontot igen" om man avslutar det - innebär det att det inte kommer gå att använda samma mailadress för att skapa ett nytt konto eller att det helt enkelt inte kommer gå att logga in på det nuvarande och se tidigare transaktioner osv?

Tacksam för hjälp!

Annons:
Niklas
2019-07-05 13:48
#1

Jag vet inte men tolkar det som att just det kontot inte kommer att kunna användas igen. Du kan alltså inte se gamla transaktioner. Om själva mejladressen säger de inget.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
2019-07-05 14:00
#2

”Q: Can the Same Email (from the Closed Account) be Used for a New PayPal Account?

A: Yes once you have successfully closed down a PayPal account, you can use the same email to create a new account.”

https://www.tipsandtricks-hq.com/delete-close-a-paypal-account-10382


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tokyo
2019-07-05 14:11
#3

#2 Tack så mycket!!

Upp till toppen
Annons: