Lönar sig att kolla upp
Har länge velat ha en köksassistent och hittade en passande till ett passande pris. Åkte in till stan för att inhandla denna men i butik kostade den 200 kr mer än på hemsidan. Ofta brukar butiker och affärer ha olika pris, men tyckte att 200 kr mer va lite väl saftig skillnad. Ringde till deras kundtjänst där jag vart informerad om att butik ska hålla samma pris som hemsidan, jag skulle bara säga till så skulle jag få köksassistenten för samma pris som jag sett på Internet. Sagt och gjort! Även om försäljaren inte såg glad ut när jag berättade vad dom på kundtjänst hade sagt så fick jag min produkt till Internetpris utan något mothugg. Så det lönar sig att kolla upp saker.
Kan tillägga att jag alltid är den som gör dåliga affärer och är försäljarnas drömkund då jag har svårt att säga ifrån. Ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för mig ;-) Men det verkar som att butik "smyghöjer" priserna :-o för det verkade ju som att påståendet stämmer :-/
Grattis!
Det är ofta så att man måste betala för den service man får i butikerna genom att man har högre pris i butiker än på nätet. Det sker även att butiker inom samma kedja har högre priser i norr än i söder eftersom transportsträckan för varorna är mycket längre samt att det är färre butiker i norr.
Det är bra att du står på dig och fick samma pris som på nätet.
Har själv lyckats med detta då jag funderade på att köpa en Systemkamera utav det dyrare slaget ,men den var cs 1500 kr billigare på nätet. Så jag gick till butiken och frågade hur gör jag för att lägga upp en avbetalning på denna produkt på nätet. Försäljaren blev överlycklig och sade att jag kunde få produkten i butik för samma pris. Sagt och gjort så kunde jag gå hem med en systemkamera för Internetpris.
#2 absolut, fullt förståeligt. Men tyckte att 200 kr var en ganska stor prisskillnad. En fysisk butik har massor med utgifter som internetbutiken slipper. Men säger kundtjänst att det ska vara samma pris så borde det ju vara det. Oj, det var en rejäl skillnad :-o
Sånt kör jag med oftast, skulle köpa ett wii u och luftrenare.
Gick till elgiganten som enligt internet hade billigast wii u och hittade en reklamskylt med ett annat pris. Det va ett gammalt pris som de glömt att ta bort. Men jag fick det priset ;)
Hittade en luftrenare där som jag vart intresserad av men såg att den va billigare på mediamarkt. Tack vare att dom har pris garanti så matchade de priset med mediamarkt.
Så det är mycket man ska titta och tänka på när man ska köpa något dyrare.
#4 smart tips! :-D
När vi köpte assitent så gick vi först till en butik och frågade hur mycket de ville ha för den sen gick vi till nästa och sa att vi fåttt ett pris på den i en annan butik säljaren la sig utan problem 200 kr lägre trots att vi inte talade om hur mycket vi skulle betala i den andra butiken😃