Binda räntan eller inte?
Hejsan!
Jag har precis köpt min första lägenhet, och ska snart ha bankmötet där jag avgör om jag ska binda räntan eller inte.
Eftersom jag är ganska ny inom detta rådfrågar jag er vad som är bäst. är det till fördel att binda räntan eller inte? Räntan är relativt låg just nu, och tänker mig att den möjligtvis kan stiga i framtiden?
Kan man ta reda på hur räntan kommer se ut i framtiden, som man kan grunda sin beslut på?

Tyvärr kan man inte ta reda på hur räntan ser ut i framtiden, men många hade nog önskat sig den förmågan!
Hur mycket ligger din ränta på?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Ja det är fråga som många ställer i dagsläget. De flesta ekonomer är dock eninga om att när hjulen börjar snurra så stiger räntan. Så har du fått ett bra erbjudande om en fast räntesats så ta det. Men inom ett halvår så kan du räkna med att ränta inte kommer att stiga i alla fall. Och när de väl gör det så kommer de förmodligen att göra det med 0,25 % i taget.
Vi har bundit största delen av vårt lån, ca 70% fick en bra ränta på 3,19%och resten är rörligt. Känns skönt och veta vad man ska betala och att man har råd till det, sen lär inte räntan bli mycket lägre.
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
# 3 Vi får verkligen inte hopas att räntan blir lägre för då går vi in i en riktigt svår situation.
Precis. Jag tror inte den blir lägre och därför har vi bundit 70%av lånen, känns bra och veta de närmsta tre åren att den är stabil! Sen kan jag tycka det beror på hur mycket lån det handlar om.
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus