Utmanar mig sjäv
Resten av året - alltså 3 månader - kommer jag att lägga undan så mycket jag kan på ett nyöppnat sparkonto. Helt enkelt bara för att se resultat. Någon som hakar på?
Gör faktiskt det själv, har precis betalat av en kredit helt och hållet samt klippt kortet. Så skönt, så nu ska jag bara spara så det bara går!
Har du/ni något särskilt mål med sparandet?
Mitt fall är att lägga om ett lån och på så sät sänka räntan.

Både ja och nej. I nuläget vill jag bara se resultat, men har lite planer framöver och då kan pengarna behövas - får se hur allt utvecklas helt enkelt.
MichaelE; okej då förstår jag absolut att man sparar, tror dessutom att det är enklare med ett tydligt mål.
Tiana; vad har du tänkt spara in på? Alltid bra att ha lite undanstoppat, men att utan mål spara på hög vet jag inte meningen, har du planer som behöver kapital kan jag definitivt se att du sparar.
Själv lever jag till stor del på studiemedel idag, vilket gör att det känns väldigt dumt att spara endast för sakens skull. (Att låna pengar för att spara känns lite som att skjuta sig i foten.)

Jag lever på a-kassa och väntar på knäoperation, så det är inga mängder jag sparar nu. Det finns ett mål, men det är diffust än så länge. Jag har flera vägar att välja så att säga :)
Pengarna kommer alltså att användas om allt går som jag planerar. Om inte - ja det finns flera hål att stoppa pengarna i ändå…
Så är det ju, det är sällan man hör om personer som har problem med att de ej vet vart de skall göra av sina pengar… =P
Dock funderar jag snarare på en shoppingrunda än att spara just nu, skall bara hitta vad som skall prioriteras.

Hahaha! Här har det gått käpprätt åt fel håll
En massa oväntade utgifter dök upp och hela 9 kr finns på sparandet just nu…
Ajdå, det lät ju långt ifrån bra! Hoppas att du kommer igång med nya tag och kan förverkliga dina planer längre fram!
Jag börjar nu och kör året ut. Och fungerar det så kör jag vidare lika stenhårt nästa år. Bostadsrätt here i come!
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Jag sparar utan direkt mål, varför skulle det inte finnas nån mening med det Moa?
Vi har hus och bilar, så det är bra att ha pengar på banken om det plötsligt händer nåt.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
# 11 Instämmer i det du säger. Jag sparar för att ha en buffert till dess vi går i pension det lär behövas inte för att jag behöver något.
Halvdansken; att pressa sig till max utan mål ser jag ingen anledning till och skulle aldrig utsätta mig för. Däremot att spara det som blir över är en helt annan fråga…