Förstasidan är borta
Som ni kanske har märkt så är förstasidan med alla artiklar borta. Detta är en funktion som iFokus har valt att lägga till. Detta betyder förvisso att sidan kan visas igen men då försvinner alla bilder och ersätts av svarta.
Så tills vidare kommer ni alltid att landa på det första inlägget och inte artikelsidan.
Mja, ursäkta att jag kommenterar (ej medlem) men jag förstår inte riktigt vad du menar att alla bilder försvinner och ersätts med svarta?
När denna ändring gjordes så har du själv möjlighet att ändra tillbaka det via sajtadministrationen och ingenting kommer förändras utan återgå till det normala igen, alltså som det var innan förändringen genomfördes.
Sajtadministration -> Administration -> Övriga inställningar -> bocka i 'Visa Förstasida'.
Sen är det ju upp till var och en att välja hur man vill ha det som sajtadministratör. 😉
God fortsättning!
Jo, jag vet. Jag gjorde detta och alla de bilder som en gång fanns har ersatt med svarta (svart.png) och jag kan inte få tillbaka alla bilderna som har lagts upp tillsammans med artiklarna genom årens lopp.
Gjort.
Tycker du ska kontakta t ex Niklas om problemet för så här ska det inte vara =) Kan kanske vara fellänkning till bilderna? Hör med honom för jag har sett så många som har använt funktionen att återgå till det 'gamla' utan problem.
Har redan kontaktat supporten med en skärmdump, kommer nu att byta tillbaka så att förstasidan försvinner.
Jag hoppas på att detta inte har något med att sajten har hamnat som vilande två gånger, en gång pga avsaknad av värd och en gång pga min inaktivitet. Men nu är jag mer eller mindre tillbaka och sajten är inte längre vilande.
Ja, gör du så. Men då kommer det säkerligen lösa sig! =)
Det hoppas jag.
Inga bilder tas bort om man väljer att visa eller inte visa sajtens förstasida. Bilder är manuellt borttagna.
På så vis.
Jag har inte tagit bort några bilder.
Om du tittar på vad det är för länknamn till bilden som du har. Vad står det där? Ska börja med http men det förstår du säkert =) Kopiera adressen rakt av och klistra in det i en webläsare och prova om du finner bilden.
Eftersom problemet är löst så stängs denna tråd.