handelsbankens krav
Efter att ha bokat ett möte om att byta bank (fick dessutom vänta 2 månader innan jag fick tid för ett möte) så knallade jag dit, glad att äntligen kunna få byta till handelsbanken. Nåt jag tänkt göra väldigt länge.
Men väl där så var det mindre glädjande. Jag jobbar som timvik så min lön varierar kraftigt.
Hon berättade ett de hade krav att jag måste spara 10% av min lön + 5kr/kvm av ytan jag bor på varje månad för att kunna bli kund hos dem.
Jag känner 2 st som har handelsbanken men de hade aldrig hört talas om det.
Så jag fick ett papper hem jag skulle fylla i och skicka hem så KANSKE de kunde godkänna att jag fick bli kund.
Så här sitter jag med hakan i backen och allmänt vilsen igen. Om jag inte får handelsbanken, vilken bank ska jag då vända mig till? jag har swedbank nu och av olika skäl vill jag verkligen inte vara kvar där. Dels så måste jag ha en bank som jag kan hantera kontakter på (främst sätta in)
nån som kan rekommendera en bank som har kontakter, internet och inte allt för krånglig med konstiga regler?
Låter skitskumt. Hela familjen har Handelsbanken och har inte hört något liknande.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
De jag känner har inte heller hört talas om nåt sånt, ena av dem har inte ens någon inkomst och för honom sa de aldrig nåt sånt eller hade några krav på fonder eller sparande.
Jag mailade huvudkontoret och hörde, för jag hittar inget om de på hemsidan deras heller.
Blir bara så paff, att välja bank är inte enklaste precis
ICA-banken där kan du sätta in pengar på närmaste ICA-butik.
Vi bytte till Nordea från handelsbanken men jag va arbetslös när vi skaffade handels så jag tycker det där låter jätte konstigt =/
#3 men dom har väl ingen internetbankssida?
#4 Fick svar av handelsbanken idag men de vägrar svara på om de har sånna regler. Får massa avvikande svar hela tiden
vänd dig till ett annat kontor?
var ju huvudkontoret jag vände mig till nu
aha :/ kanske bättre att träffa de ansikte mot ansikte istället?
annars skulle jag satsa på en bank, man ska inte bli tvingad att spara
ja jag ser mig om efter en annan bank, dessa tappade jag fort förtroendet för
# 5 Jodå de har både internetbank och telefonbank och hemsida, dessutom så har de olika konton och olika kort OCH de gör inget valutapåslag då du använder kortet utomlands vilket de allra flesta banker gör. Jag har därför ICA-banken och överför en summa varje månad då jag också handlar på ICA.
Har både Handelsbanken och ICA. Inga problem någonstans.
*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…

Tycker också det låter underligt. Har du obetalda skulder eller annat som bekymrar dem?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#12 nej enda jag har är CSN, inga utgifter mer än hyra och mat. Vi är två på inkomsten på det. Tänkte maila olika kontor och fråga vad för krav de har för att bli kund hos just dom och se om fler har dessa "regler" om sparande
# 12 Vore jag som du så skulle jag nog strunta i Handelsbanken.😃
#14 haha ja det lutar mer och mer mot det faktiskt.
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum