Privatekonomi iFokus

Privatekonomi

Etikett02-hem-hushåll
Läst 2323 ggr
Anonym
Anonym
0

renovering

Kanske fel sajt, och fel grupp? 
Men hittar inte vart jag kan fråga annars. 

Vi har bott i samma lägenhet i snart 10 år, sambon i 12 år. Lägenheten håller på att faller samman.
Trägolvet har de spikat ner lite här och där då de luckras upp. Färgen i badrummet flagnar av i stora flisor. 
Plastgolvet korvar upp sig längst listerna. Tapeterna är sen innan vi flyttade stora fettfläckar på,  köket är riktigt snuskigt så som badrummet hur mycket jag än skrubbar och städar det. 
Nu har de dessutom höjt hyran två gånger med anledningen att de anser lägenheterna är värda det. 

Finns det nånstans man kan begära att de fräschar på stället? 
Det är ju sinnessjukt att så skabbigt ställe ökar i värde men de gör inget åt det. jag ska tala med den men vill gärna ha nån slags underlag att gå på så de får lite mer slagkraft. 
Vi har pratat med dem innan om det men inget händer, de bara går in i ena örat och ut genom de andra på dem.

[Mustangcab]
0

Kontakta hyresgästföreningen.

Anonym
Anonym
0

de är dom som gått med på hyreshöjningen då de själva kontaktade dem då de ville höja

[Mustangcab]
1

Men då måste det anses som om ni bor tillräckligt bra för en hyreshöjning. Såvida ni inte bor i ett hus som finns tillsammans med liknande hus men som inte har samma standard. Har ni betalat den nya hyrorna så har ni också gått med på hyreshöjningen hade ni däremot kontaktat hyresvärd och hyresgästförening och påtalat bristerna så ha den ni  haft en betydligt bättre sits.

MichaelE
0

I de flesta hyresbostäder finns en planering på när saker och ting ska bytas ut, som tapeter, golvmattor, kyl/frys etc. Eftersom ni har bott där så länge så borde det vara dags för en sådan. Bor ni i en äldre hyresbostad hos en privat hyresvärd så kan det bli jobbigare. men prata med hyresgästföreningen om råd.

m2studio
0

Om du äger din bostad eller har hemförsäkring då man kan göra något åt det hållet.

Kontakta en snäll kille som vet mycket om sånt och försäkringar och råder folk helt gratis. han är helt cool.

Bara Email jag har av honom men när ni skriver skrev mycket kortfattad.

info@virginel.com    Skriva ämnet till frirådgivningen.

Jag och mina broder har fått hjälp utan att behöva betala eller tack men än två gånger.

Lycka till

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Maria
1

Jag tror också att Hyresgästföreningen är den bästa vägen att gå.

Hyran kan ni inte göra något åt men renovering borde kanske vara dags. Fotografera alla brister och kontakta HF så kanske de kan hjälpa er.

/Maria

Anonym
Anonym
0

#5 Tack, ska kolla det :) 

#6  hyran i sig är inge problem, de är mest att de bara höjer och höjer men lägenheten bara förfaller mer och mer