Köpa hus
Nu är vi i det stadie då vi letar hus, men det är verkligen svårt att veta hur man ska tänka när det är renovering m.m. Vad ska man tänka på när man ska köpa hus?

Lite svårt att svara på. Var det ligger, priset, storlek, avstånd till jobb och affärer. Hur mycket som behövs fixas akut, hur mycket tid ni kan lägga, hur mycket ni kan göra själva osv.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Taket är ju det första ni ska kolla om det är bra elr behöver bytas. Kolla ev med öppna spisar panna osv om de är godkända eller har eldningsförbud och i så fall varför. Sen är det ju viktigt den ekonomiska biten. man ska ju alltid räkna med att räntan kan höjas och man också kan råka ut för arbetslöshet. så man inte står där sen och inte kan betala,.,, finns mycket att tänka på och alla har olika förutsättningar…
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
apropå det #2 skrev
Jag kom på en jättebra idé för några veckor sen som min man sen sa var nått ekonomer rekommenderar men jag tycker fortfarande jag är smart
Spara 20% av lönen varje månad, då får du automatiskt en buffert och du vänjer dig att leva på mindre ifall du skulle bli sjuk el förlora jobbet.
Däremot kanske det blir att spara mer just innan du skaffar hus, både för handpenning och så att du lär dig att leva utan pengarna som ska gå till ränta och amorteringar.
Sparandet sen går till buffert, för buffert ska man alltid ha om man har hus för går frysen sönder el taket börjar läcka är det inte nån hyresvärd som ska betala det och då är det riktigt skönt att ha en buffert även om huset skulle vara nytt (har testat, ok inte på ett läckande tak men på div vitvaror och andra mindre kriser som ändå kan kosta endel men då är ändå huset från 87)
l'm back