Privatekonomi iFokus

Privatekonomi

Etikett08-lån-avbetalningar-skuldsanering
Läst 11779 ggr
MichaelE
46

Varning för Svensk Låneförmedling

Svensk Låneförmedling är likt Freedom Finance och hjälper dig att skaffa ett samlat lån med lägre ränta.

Jag blev uppringd av dem idag med ett 075-nummer, vilket i sig gjorde mig väldigt osäker, och han var väldigt trevlig och frågade en massa frågor om mina lån. Dock när jag sade nej och att jag kunde lösa detta på egen hand, vilket jag kan inom snar framtid, så blev han riktigt irriterad och tyckte att jag var konstig för att jag inte ville sänka räntan just nu.

Läser man på Rejta så är det många som är missnöjda och känner sig påtvingade av dem. Dessutom gör de ingen samlad kreditupplysning utan de gör först en egen och sedan gör en av de bankerna som de samarbetar med en egen. Det betyder att om man i slutändan ångrar sig och inte vill skriva på papperna så sitter man där med två kreditupplysningar och vill man lösa lånet på sin egen bank så kan man få vänta ett halvår pga just dessa kreditupplysningar.
Mer kan du läsa på låneforum.

För er som vill veta så samarbetar Svensk Låneförmedling med sju småbanker medan Freedom Finance samarbetar med 14 banker däribland SEB och GE MoneyBank.

Dessutom får man tillbaka en viss del av räntan på återbäringen, så man betalar inte låt säga 10 000 kr i ränta årligen eftersom du får tillbaka en del av den summan.

Har nu blockerat numret och hoppas att jag slipper dem.