Privatekonomi iFokus

Privatekonomi

Etikett00-allmänt-om-ekonomi
Läst 2274 ggr
Plingen85
0

Växla pengar eller ej

Vi ska åka till danmark och vara där runt 5 dagar sedan en snabbis till tyskland. 

Detta blir våran första resa utanför Sverige och nu har vi börjat tänka på det här med pengar. Vi har visa kort hos SEB och Nordea. Ska vi växla lite pengar hemma och betala med kort eller ska vi växla de mesta av pengarna?

AnnaFagerell
0

Vi ska snart en tripp på ett par dagar till danmark. Jag betalar nästan allt med VISA kort. Men jag brukar växla några hundra DK och ta med

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Halvdansken
1

Bra att ha lite danska kontanter med sig, det är inte alla butiker som tar utländska kort i Danmark, specielt inte om ni åker utanför Köpenhamn.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

AnnaFagerell
0

#2 Det där är inga problem om man har ett 2vanligt" visa eller mastercard

Halvdansken
0

Jodå, många ställen utanför Köpenhamn tar bara Dankort. Försök att gå in i en liten butik ute på landet nånstans och vifta med ett Mastercard…

AnnaFagerell
0

#4 Både min syster och bror bor i danmark och jag har aldrig haft problem att betala med VISA. Den enda gången jag behövde lite kontanter var i ett glasstånd på Legoland men där tog de även svenska

Plingen85
0

Tack vi kommer växla in lite, men vart ska man göra sånt idag? Är det forex som är att föredra? Eller finns det andra

AnnaFagerell
0

#6 Det gör jag på vår lokala bank

Halvdansken
0

#5. Jag bor också i Danmark och det har diskuterats mycket i danska tidningar om hur svårt det kan vara för turister, just med att betala med andra kort än Dankort.  Men det börjar bli bättre. För 15 år sen var det hopplöst.