Problem med soc
Idag, den 10:e Oktober, lovade soc mig att pengarna skulle finnas på mitt konto, antingen kl 8 eller kl 15. Klockan är nu snart 15:15 och fortfarande inga pengar på mitt konto. Jag har 3 räkningar att betala, men eftersom jag inte har fått mina pengar så kan jag därmed inte betala dom. Kan jag vara så fräck att jag skickar mina räkningar till min socialsekreterare och säger åt henne att betala dom åt mig eftersom hon slarvar med utbetalningen?
❝ The truth is rarely pure, and never simple. ❞
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.
Ja, de betalar räkningarna om man skickar dom till dom med en lapp om att de ska göra det.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Bra, får jag inte pengarna idag så skickar jag alla mina räkningar till henne.
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.
Du måste nog ringa henne då så hon inte för över pengarna på måndag. Men säg just att du vill att hon sköter betalningarna i framtiden.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Fick reda på att hon är sjuk. Jahapp. Det var ju jävligt passande.
Har dom ingen annan handläggare som du kan uppge ocr-nummer till?
Ja vad ska man säga, de gör lite som de vill.
Några dagar försent är nog ok för företagen du ska betala till. Gå dit på måndag, förklara läget så borde de kunna rota runt bland hennes/dina papper och se att du ska ha pengar. Ta med dig räkningarna och sitt där tills de hjälper dig.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Jag har nu bytt från soc till försäkringskassan så nu slipper jag min tjatande och krävande socialsekreterare.
#8 Vad bra att du kunde göra det. Låter som om du haft otur med handläggare.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -