Privatekonomi iFokus

Privatekonomi

Etikett05-arbete-arbetslöshet-socialen
Läst 1696 ggr
Anonym
Anonym
0

Kan ej jobba?

Tjena!

Jag är en tjej på 20 år, som inte har haft någon riktigt bra skolgång pågrund av psykiska besvär delvis depression och tvångssyndrom. Nu till min fråga, hur gör jag om jag känner att jag inte klarar av att jobba på grund av mitt psyke? vem kontaktar man och vad finns det för alternativ?

Aleya
2

Börja med att kontakta arbetsförmedlingen. Skriv in dig och be att få bedömning av arbetspsykolog.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Zepp
1

Ta kontakt med arbetsförmedlingen till att börja med!

Sen så är det tragiskt att man redan som 20åring tror sig alldrig få något jobb.

Det finns särskildt stöd/ersättning/lönebidrag för de som är kroniskt sjuka.

Vad du än gör ge inte upp ännu.. ett jobb kan vara en fast punkt i tillvaron och ett sätt att få en självständighet.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anonym
Anonym
1

#2 Jag skrev aldrig att jag tror att jag aldrig kommer kunna få jobb, men för tillfället så är min tillvaro ganska "tragisk" såsom du beskriver det jag vill kunna ge allt och känna att jag klarar det psykiskt också.

Men dina tankar gällande att ett jobb är en fast punkt som ökar/ger självständighet är mycket sant, jag drömmer lite om att ha ett jobb men jag önskar också jag orkade med det är rädd att mina psykiska problem ska stå i vägen. Ska prata med lite folk i min närhet om vad som skulle vara bäst för mig.

Zepp
0

Bra inställning!

Finns fler fördelar med att kunna försörja sig själv än bara pengarna.

Det ger en viss ökad självkänsla.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[SisselaJ]
0

Att ha ett arbete där man känner sog behövd gör otroligt mycket för en person, mer än en fet lön har jag läst. Så kanske du kan börja långsamt och känna efter med timanställning, det kanske kan vända dina tankar!

martdat
0

arbetsförmedlingen rehab kan hjälpa dig till ett arbete som tar hänsyn till dina problem . lycka till

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.