Ekonomikolumner
Jag såg Torpedtass inlägg "Vad saknar ni/vill se mer av?" och började fundera en del. Det jag kom att tänka på passade inte där så därför skapar jag en ny tråd.
Jag tycker om att läsa välskrivna kolumner om intressanta saker. I uppemot 10 års tid har en finlandssvensk facktidning, "Forum" publicerat kolumner skrivna av Nicholas Anderson, en "oberoende rådgivare och konsult inom finans, infrastruktur och klimatförändring" ursprungligen från Storbritannien men har varit bosatt i Finland (och en ryslig massa andra länder) i flera år. Han skriver mycket om vardagsekonomi och liknande saker, ofta med en rejäl dos ifrågasättande som fungerar som ögonöppnare. Även om han skriver för finlandssvenska läsare så är ju inte Sverige så värst annorlunda så jag tror också att sverigesvenskar kan ha nytta av hans texter. För närvarande tror jag att han är bosatt i Stockholm faktiskt.
Nu vet jag inte om alla hans kolumner finns tillgängliga på nätet, men en del finns åtminstone och här är en:
http://www.forummag.fi/konsumenten-ar-inte-kung
Jag brukar inte läsa tidningen ifråga så noga, men dessa kolumner läser jag nästan alltid med stort intresse.
Har ni några andra bra länkar till andra intressanta kolumner eller bloggar om ekonomi att dela med er av?
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Vilken bra ide!
Om det blir flera länkar i din tråd sammanställer jag de gärna, antingen till en artikel eller under "Länkar" beroende på vad som blir bäst. 🙂
Puttar upp denna, vore intressant att se andras länkar.