Privatekonomi iFokus

Privatekonomi

Etikett04-studerande
Läst 2985 ggr
reborn_MOM96
0

Hur gör jag???

Hej, jag är en glad tjej på 18 snart 19 år, jag har gått om nian ganska många gånger, och har n idag inga fullständiga betyg, så nu pluggar jag, för att få ihop dem. har bott på en del boenden, nu bor jag hemma hos min mamma, och delar rum med min 16 åriga lillasyster, det är trångt, och jag kan inte vara ifred någonstans, jag vill liksom utvecklas, och jag har aldrig kunnat bo hemma inte nu heller. så på måndg ska jag åka och kolla på en bostad, sammanlagt så skulle jag behöva få ihop 24500 i månaden, jag har redan studiebidrag, har även idag ansökt om  bostadsbidrag, vad finns det mer för bidrag jag kan ansöka om? så att allt går ihop. jag har sökt en del jobb, men ganska svårt då jag pluggar, och ej har något cv eller kan visa upp betyg, då ag inte har en färdig utbildning. jag kan mycket om, försäljning tex, är bra på att skriva och prata i telefon, jag bor i Vallentuna, har även kometens i matlagning då min mamma är kock.

hjälp!! Med vänlig hälsning Rebecca

Grace2009
5

24500kr i månaden? Det är mycket pengar du behöver! Vad är det som gör så att du måste ha så hög inkomst? Har tyvärr inga konkreta tips på hur du ska lyckas få ihop till det.

Tjohalia83
0

Jobb på snabbmatsrestaurang kanske skulle vara något, då de inte brukar kräva utbildning och dessutom borde kunna erbjuda passande arbetstider.

Zepp
7

24500 :- innebär att du behöver fast anställning och jobba minst heltid!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

reborn_MOM96
0

Någon som vet om.man.kan få hjälp med hyran om man inte har så bra ekonomi? Mvh Rebecca

[SisselaJ]
2

Hur dyr är den hyran om du behöver 24.000 per månad? Det låter lnte som ett vidare bra alternativ om du inte har fast lön med 24,000.

Grace2009
0