Frivillig skatt deklaration
Jag kollade hur mycket jag skulle få tillbaka på skatten på skatteverkets app förra veckan. Där kunde jag även fylla i ifall jag betalar in frivillig skatt vilket jag gör. 200 kr i månaden vilket borde bli 2400 kr om året? Enligt appen skulle jag då få tillbaka ca 4500 kr. Idag kom papperna, jag får bara tillbaka 2260 kr? Hur kommer det sig? Behöver jag fylla i själv att jag betalar frivillig skatt? '
Förra året gjorde jag samma sak och då stämde summan på appen överens med summan på pappret. Då fyllde jag också i min frivilliga skatt.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson

Vart klickar man sig för att få skattebeskedet? Har appen men hittar verkligen inte.
Mvh Ellenfyrkant
Först klickar du på deklarera och sedan skatteberäkning :)
//Pernilla

Åh tack!!
Mvh Ellenfyrkant

Du ser hur mycket du är skylldig/får tillbaka på slutskattesedeln.. som du får någon gång i Juni.
Fram till dess så får du fylla i själv alla frivilliga skatteinbetalningar.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#4 Jag har kollat igenom lappen flera gånger men kan inte hitta någonstans där jag ska fylla i detta?
//Pernilla
Har du testat ringa och fråga Skatteverket kring ärendet?
De besitter ju alla uppgifter och kan då på enklast sätt besvara din fråga.
Telefonskräck som jag har så har jag inte gjort detta. Tänkte kolla med chefen på jobbet som har hand om lönerna på måndag. Tänker mer om någon här inne visste någonting om det :P
//Pernilla
Det är rätt svårt för oss att bedöma varför det ser annorlunda ut på appen än vad det gör i själva deklarationen då det är många aspekter man måste kolla på, något skatteverket kan besvara.
Du kan annars skicka mail dem om du inte vill ringa men snabbast svar får man så klart av att ringa till dem.

jag betalar med frivilligt extra via jobbet var månad. har aldrig fyllt i något själv.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.