Lån?
Hej behöver ta ett lån på ca 15600 kr Är 19 kan man göra det då? Isf vilket bolag? Har kollat men ej hittat något ni kanske vet, ni är så duktiga som svarar här så dörför frågar jag. Med Vänlig Hälsning Rebeccca
Tänk på att lån blir dyrare vid återbetalning sen med räntor mm.
Så kan du undvika är det bäst
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Låna aldrig från något bolag, låna från en riktig bank! Och sen tror jag inte det finns möjlighet att låna en så liten summa heller. Har du ingen inkomst minskar möjligheten till lån, har du en borgenär eller sitter och äger exempelvis en bil eller en bostad kan det blir lättare.
/Christine
Jag vill rekommendera att inte låna några pengar alls för ALLA lån ska ju betalas tillbaka.
Behöver man ha småsummor som 15 600:- så är mitt råd att spara ihop till vad det nu är dom ska användas till.
Säkert inte det roligaste inlägget men små-lån & lån för konsumtion eller till kapitalvaror är ett säkert sett att förstöra sin ekonomi på.
Spara först konsumera sedan & då kommer du ha en bra eller i alla fall en bättre ekonomi än många andra.
#4 Mycket bra och förnuftiga råd. Instämmer helt och hållet.
Det värsta av allt är s.k. snabblån, typ SMS lån och liknande med skyhöga ockerräntor. Allt sånt ska man undvika som pesten ifall man vill ha en sund ekonomi.🙂
An ounce of prevention is worth a pound of cure
Undvik att låna säger jag, det enda man lånar till är studier och bostad + ev. bil ifall den behövs för att kunna ha ett jobb. Annars bör man spara ihop till det man vill ha. Man kan förstöra mycket i sitt liv genom att låna när man inte bör göra det ex. kanske man inte får det jobb man vill ha för att man har en massa lån + ev. betalningsanmärkningar. (för vissa jobb kan man ses som en säkerhetsrisk ifall man har en massa smålån) Förhållanden kan spricka pga av alla lån som man kan ha svårt betala av mm. Ekonomi är en vanlig sak som får förhållanden att spricka.