Lämplig lån?
Hittade en sommarjobb, lönen är 60kr/ timmen och jag jobbar i 3 timmar, tror att det bara är 2-3 dagar i veckan. Är det rimligt? Är 15 :) Tack
Kolla med facket vad du ska ha.
/Christine
Låter lite lite. Tror 14 åringar hos oss har 70kr/timme
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Oh…aha…tack :) #1 #2
#3 när jag var 16 hade jag 55kr/timme och det är 19 år sedan. Borde ju hänt mer tycker man
Är det t ex kommunalt så kan det vara en sån där skitlön. För 5 år sedan erbjöd min kommun 35 kr/timme… Heltidsarbete i ett par veckor - i mitt fall på vaktmästeri. Höra med facket är ett bra tips.
Med vänliga hälsningar
Chess
Berättade för min mamma att jag hittade ett sommarjobb med 60kr/h så sa hon "va? Det är väl lite för lite?" fast jag vet ingenting XD själv tycker jag att det låter mycket haha. Det är enkla arbete där, en lite sushi affär :p

Vår son hade också 35:-/timme när han sommarjobbade som kommunanställd som 16-åring.
#4 När jag var 16 fick man 38:-/h) eller 42:-/h (feriearbete) om det var inom vården, det var 12 år sen. Sånt är väl olika i olika delar av landet.
Själv tycker jag det är jättebra lön TS, min man får 98:-/h nu med utbildning som vårdbiträde och över 10 års erfarenhet i bagaget.
l'm back
Fick precis info om mitt sommarjobb. Jag är sjutton, och ska också få 60 kr/timmen.
//Jessie
Jag skulle aldrig låta mina barn jobba för 35kr/ timme. Min son hjälper till på mitt jobb och är mkt duktigare än många av de anställda vuxna som jobbat här. Lön för arbete tycker jag!
#10 Barn får ju ofta inte ha samma arbetsuppgifter som vuxna så att dom får lägre lön för mindre arbete/ansvar tycker jag låter vettigt.
l'm back
Fast jobb som jobba. Kostar ju ändå ganska mkt mer om vi vuxna gör jobbet vilket vi ju faktiskt gör. Samma jobb ska ge samma lön
#12 Men som jag skrev i #11 så är det ju sällan samma jobb, eller ska olika jobb ge samma lön?
l'm back