Privatekonomi iFokus

Privatekonomi

Etikett05-arbete-arbetslöshet-socialen
Läst 1801 ggr
[candy_suki]
0

Lämplig lån?

Hittade en sommarjobb, lönen är 60kr/ timmen och jag jobbar i 3 timmar, tror att det bara är 2-3 dagar i veckan. Är det rimligt? Är 15 :) Tack

ChristineL
0

Kolla med facket vad du ska ha.

AnnaFagerell
0

Låter lite lite. Tror 14 åringar hos oss har 70kr/timme

Medarbetare på djurskydd.ifokus

[candy_suki]
0

Oh…aha…tack :) #1 #2

AnnaFagerell
0

#3 när jag var 16 hade jag 55kr/timme och det är 19 år sedan. Borde ju hänt mer tycker man

Chestnut
0

Är det t ex kommunalt så kan det vara en sån där skitlön. För 5 år sedan erbjöd min kommun 35 kr/timme… Heltidsarbete i ett par veckor - i mitt fall på vaktmästeri. Höra med facket är ett bra tips.

Med vänliga hälsningar
Chess

[candy_suki]
0

Berättade för min mamma att jag hittade ett sommarjobb med 60kr/h så sa hon "va? Det är väl lite för lite?" fast jag vet ingenting XD själv tycker jag att det låter mycket haha. Det är enkla arbete där, en lite sushi affär :p

Annette
0

Vår son hade också 35:-/timme när han sommarjobbade som kommunanställd som 16-åring.

tlover
1

#4 När jag var 16 fick man 38:-/h) eller 42:-/h (feriearbete) om det var inom vården, det var 12 år sen. Sånt är väl olika i olika delar av landet.

Själv tycker jag det är jättebra lön TS, min man får 98:-/h nu med utbildning som vårdbiträde och över 10 års erfarenhet i bagaget.

l'm back

Scorpio97
0

Fick precis info om mitt sommarjobb. Jag är sjutton, och ska också få 60 kr/timmen.

//Jessie

AnnaFagerell
0

Jag skulle aldrig låta mina barn jobba för 35kr/ timme. Min son hjälper till på mitt jobb och är mkt duktigare än många av de anställda vuxna som jobbat här. Lön för arbete tycker jag!

tlover
0

#10 Barn får ju ofta inte ha samma arbetsuppgifter som vuxna så att dom får lägre lön för mindre arbete/ansvar tycker jag låter vettigt.

l'm back

AnnaFagerell
0

Fast jobb som jobba. Kostar ju ändå ganska mkt mer om vi vuxna gör jobbet vilket vi ju faktiskt gör. Samma jobb ska ge samma lön

tlover
0

#12 Men som jag skrev i #11 så är det ju sällan samma jobb, eller ska olika jobb ge samma lön?

l'm back