Privatekonomi iFokus

Privatekonomi

Etikett05-arbete-arbetslöshet-socialen
Läst 1372 ggr
healthybysiri
0

Akut hjälp

Hej,

Jag sitter just nu i en situation där jag inte har någon inkomst i slutet av denna månad och nästa.  Vad finns det för hjälp att få? Är ett ganska akut läge om man säger så.

www.sirinilsson.se

Chestnut
2

1. Gå igenom dina prylar och lägg ut allt onödigt på blocket/tradera dyl. 2. Om du har krediter eller blancolån - hör av dig till dem och berätta situationen ifall du kan få uppskov eller iaf betala mindre dessa månader. 3. Börja redan nu spara in på allt onödigt. T ex cigg, nöjen osv.

Med vänliga hälsningar
Chess

healthybysiri
0

#1 Sparar in på det mesta. Ska gå igenom mina saker, men tvivlar på att det kommer ge särskilt mycket. Har inga krediter ^^

www.sirinilsson.se

AnnaFagerell
0

Beror väl på varför du inte får inkomst i två månader. Har du sagt upp dig själv eller varför? Soc kan säkert hjälpa till

Medarbetare på djurskydd.ifokus

healthybysiri
0

#3 Har pluggat hitills och fått studiemedel.

www.sirinilsson.se

Chestnut
0

Sälj av dig kurslitteraturen! :) där är förmodligen en hel del slantar…

Med vänliga hälsningar
Chess

AnnaFagerell
0

Men efter de två mån då? Vad ska du göra sen?

healthybysiri
0

#5 Sant, men behöver folk kurslitteratur nu? Är det inte mer till hösten/våren?

#6 Sommarjobba!

www.sirinilsson.se

AnnaFagerell
0

Jag skulle frågat där du ska sommarjobba om du inte kan börja tidigare, ta extra helger eller vad som finns . Inland fungerar det att kontakta dem innan

Chestnut
0

#7 Många börjar köpa redan i juli när antagningsbeskeden har kommit. Endel redan nu (jag själv fick sålt ett gäng böcker igår som hen skulle ha till hösten).

Med vänliga hälsningar
Chess

healthybysiri
0

#8 Tack för tipset! Ska fråga dem

www.sirinilsson.se

[Forest]
0

Har du eget boende? hur gammal är du? Jag vet att vissa  kommuner anser att föräldrarna har ansvaret för barnet tills dom är 20 år när det gäller ekonomiska biten. Men det är lite olika så vänd dig till soc för bidrag. Så länge du inte fått mer än deras beräkningar så har  man rätt till bidrag.

Men jag tycker du ska följa 8 tips om att höra om du kan hoppa in lite extra för då slipper du ha en månad innan stående lön i sommar sen :) Det kan man i regel räkna med annars att jobba  2 mån för få sin första lön, detta bör man även ha i sin beräkning.