Hjälp med frakt/fraktkostnad
Hejsan!
Jag tänkte börja sälja saker på nätet via swish, vilket verkar väldigt smidigt! Men jag behöver hjälp med att räkna ut fraktkostnad och sånt. Hur går man tillväga? Jag är helt nybörjare på sälja över nätet och har precis bekantat mig med swish. Någon som kan hjälpa mig?? Tack på förhand
Det hela beror ju lite på hur mycket du tänkt sälja och skicka.
Du har ju Posten,Dhl,Schenker att välja bland jag har skickat saker med alla dom företagen och inga problem på något sätt.
Är det små grejer du tänkt skicka så tror jag posten har dom bästa alternativen & det enklaste för dig.
Har du tänkt att starta en verksamhet så har posten en tjänst för företag som heter varubrev mer om det kan du läsa på posten.se & där finns ju även porto-tabell så väg grejerna du ska skicka så ser du ju direkt vad det kommer att kosta.
#1 Ditt svar var till stor hjälp för en nybörjare som mig :) googlade 'portotabell' och fick upp en del fraktinfo. Det är endast små grejer jag tänkt skicka, ja.
#2 En hushållsvåg har jag haft bra hjälp av när jag sålt grejer på tradera så har man en sådan hemma så är det ju enklare att jämföra med porto-tabellerna när man packar ihop det man säljer.
#3 Har fixat fram en sådan nu👍
#4 Då önskar jag dig lycka till med dina försäljningar🙂
#5 Ska posta en produkt med vikt på 110 g där skrymmande avgift tillkommer. Om jag postar med egna kuvert beräknade jag att slutsumman då blir 42 kr(6 frimärken). Då är väl att jag postar med postens gröna kuvert strl small där portot och skrymmande avgift ingår att föredra? Va exakt kostar detta kuvert idag? Läste mellan 28-35 kr.. Är rädd att jag som nybörjare tänker fel nämligen
Här har du vad dom gröna kuverten kostar:
http://www.posten.se/sv/Kundservice/Porto%20och%20pris/Sidor/enstaka-forpackningar.aspx#tab1
Nu är det ordnat med alltihop!👍
#8 Vad kul att det var till någon hjälp🙂