Riddarhusets stipendier?
Jag har inför kommande studier sökt stipendium från riddarhuset för studerande och känner mig helt vilsen då jag samtidigt står i bostadskö och inte riktigt vet hur det blir med min inkomst. Så jag söker dig som har sökt eller tidigare fått utbetalning från riddarhuset och kan svara på lite frågor. Eller om du har lite allmän koll på riddarhuset överlag kanske det går också :) Hoppas det finns någon stackars adel kvar som vet något 😕
En vän till mig har precis fått stipendie från riddarhuset :)
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
#1 åh jag ska börja studera nu så jag ska skicka in mina papper så fort jag blivit antagen. Vad jag har förstått så sker utbetalning nästa år i april maj juni~. Det jag undrar lite över är hur det går ihop med CSN eller kan man som ensamstående leva på summan utan CSN? Är det en enda stor klumpsumma som man söker för varje år eller kan man söka för hela perioden dvs 3 år. Nu när jag söker lägenhet blir det ju lite knepigt vad jag ska sätta som inkomst då jag egentligen står utan även om jag jobbat ihop en hel del och har så det räcker.. Så då blir det nog CSN ändå antagligen.. De vill själva inte svara på frågor om utbetalningsdatum och summa så resten finns att läsa på hos dem så det känner jag mig rätt säker på. Kanske om du har tid att fråga henne någon gång hade jag blivit väldigt glad :)
Vad jag förstod det som fanns det flera olika och de är säkert i olika mängd och utbetalningssätt gissar jag. Får se om jag får tillfälle att fråga :)
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
Ingen som vet? :)