Privatekonomi iFokus

Privatekonomi

Etikett05-arbete-arbetslöshet-socialen
Läst 1796 ggr
Anonym
0

Behöver större inkomst

Till våren (feb-maj), kommer jag behöva extra inkomst på 3000-5000kr per månad.

Men jag klarar inte att jobba där det är mycket stress och mycket folk. (ångest)
Vad kan man tänkas jobba extra med? Jobbet får gärna överskrida denna period också eller börjas med tidigare.

Anonym
0

Kan tillägga: Kan inte bo mycket billigare än vad jag gör.
2300 kr per månad, el ingår.

Aleya
1

Kan du typ inte skotta en massa snö osv?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[dr_acula]
0

Har du några andra räkningar eller utgifter du kan minska på?

Anonym
0

#3 Tyvärr inte. Kanske 100-200 kr inte mer.

#2 Här kör en traktor och plogar upp på de flestas uppfarter. Se om det kommer någon snö med.

flisan708
0

Ett förslag, bli hundvakt / rastare.

Anonym
0

#5 Allergisk mot hundar/pälsdjur.

Sagolikt
0

Du kanske kan dela ut morgontidningar eller reklam. Det är väldigt osocialt. Eller köra ut matkassar, pizza eller liknande.

Anonym
0

#7 Inget körkort.

[Ruffsetuss]
0

Kolla om det finns något du kan jobba med hemifrån via telefon , dator osv.

tlover
0

#8 Det finns områden där man delar ut morgontidningen med cykel istället, jag har gjort det (och gör inte om det men alla är ju olika)

l'm back

Stallmima
0

Hur gammal är du?  Vilket område bor du i?  Stan eller landet?  Kolla om det finns städjobb som kan göras kvällar och helger exempelvis

Anonym
0

#11 är 20. Bor precis i utkanten av en lite mindre stad #10 här delas tidningen ut med posten

Stallmima
0

#12  Gå in på arbetsförmedlingens sida och sök runt, det kan finnas jobb som passar dig du kan hitta   👍

Åsa S
0

Nått slags lagerarbete kanske ofta mycket tunga lyft och tidiga mornar/sena kvällar. Behöver man truckkort kan man ofta få utbildning för det på jobbet.

Anonym
0

#13 kollat redan och sökt de jag kan. #14 brukar inte det vara stressigt? Blir klurigt med bussar om det är för sent eller för tidigt

tlover
0

Är du riktigt duktig på något hantverk? Hantverk går ju ofta inte på så jättemycket däremot så du måste antingen vara duktig, snabb eller duktig på att ta betalt.

Det positiva med det är att du kan göra det precis när du vill och är du redan duktig så tycker du nog det är roligt också (kom ihåg att du måste skatta även för hobbyverksamhet).

l'm back

Anonym
0

#16 knappt testat på. Men kostar inte det en del i inköp med?

tlover
0

#17 Det beror ju på vad du gör, vissa hantverk kan man hitta allt som behövs i naturen (ofta däremot måste man ha markägares tillstånd då det ofta är tex näver el rötter).

Men annars måste man sälja till ett högre pris än inköpt material.

Men har du inte kunskapen redan kanske det är lite väl kort tid att lära dig bli nog bra att kunna sälja.

l'm back

Anonym
0

#18 Nej har tyvärr inga kunskaper kring det. Hade kunnat vara roligt att lära sig men som du säger, nog svårt att bli tillräckligt bra på kort tid.

[Ruffsetuss]
0

Jobba hemifrån med telefon eller dator ? Eller fungerar inte det heller ?

Anonym
0

#20 Har sökt såna jobb men inget napp.
Vissa har krävt fast telefoni eller fast bredband. Eller så har jag inte fått jobbet.
Men hade varit bra om jag lyckats få sånt jobb.

Åsa S
2

Det finns många olika slags lagerjobb alla är inte superstressiga även om de allra flesta jobb idag kräver en viss prestation inom en tidsram få företag har råd ha nån som jobbar i slow motion oavsett vilket jobb det är så har man en tidspress. Enkla lagerjobb kan ju vara att fylla på varor i butiker morgon eller kväll fast man måste nog kunna börja jobba 4-7 på morgonen beroende på vad det är för butik.

Anonym
0

#22 Här går första bussen inte före kl 6 på morgonen.  Helgerna senare.

Anonym
0

#22 Har läkarintyg ang min stress.

JazzBass
0

Ingen har frågat ännu så bäst att jag gör det: Vad är du bra på? Har du nån utbildning eller fritidsintresse som du möjligtvis kunde försöka utnyttja?

Vad gäller stress, så är allting som är obekant för en själv mer stressigt och ångestskapande än sånt man lärt sig. Värt att tänka på. För dig som tampas med stressrelaterada ångestproblem är det säkert bättre att välja ett jobb som är relativt enkelt att lära sig. Många fabriksjobb är just sådana, i alla fall enligt min egna erfarenhet av dylika jobb (tre olika fabriker med lite olika arbetsuppgifter). Uppgifterna har varit enkla att lära sig (ibland har man inte behövt mer än 5 minuters handledning av chefen för att man ska fatta vad man ska göra), man har väldigt lågt personligt ansvar, och dessutom är fabriksjobben de förhållandevis bra betalda, inte minst om man jobbar skift. Tar man även i beaktande att man sällan behöver nån speciell utbildning alls för att klara av dem så kan det vara rena guldgruvan att jobba i fabrik. Speciellt socialt krävande är de inte heller utan tvärtom. Ofta jobbar man ensam eller på betryggande avstånd till andra.

Ibland kan det uppstå stress på fabriksgolven, men jag kan inte föreställa mig en arbetsplats där det inte kan göra det ibland. Det är nog tyvärr nåt man måste räkna med.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anonym
0

#25 Har enbart gymnasieutbildning. Gick samhällsprogrammet.
Även om jag kan uppgifterna så får jag ångest, tappar koncentrationen och får smärre panik om det blir för stressigt. Mår helt enkelt piss. Är därför jag behöver ha något som inte är så stressigt och inte med mycket folk (får panik bland mycket folk). Så kan inte utföra arbetet då när jag får t.ex panikångest. Tyvärr inget jag kan ändra på. (ja jag har gått hos psykolog men inte råd nu,och tar medicin)
Men har sökt lagerarbete också, som skulle fungera med bussförbindelser också.