Självrisk
Jag har en undran, kanske nån kan svara. Det är väl ganska Off topic men har ju ändå lite med privatekonomi att göra på sitt sätt 😉 I våras var jag, brukaren & en till assistens som också är hennes syster på utflykt. Det blåste storm & när vi skulle hem & jag hade satt mig för att stänga förardörren tog vinden tag i den & slet den ur min hand. Blev en bula i dörren på bilen bredvid. Min brukares godeman, som också är hennes mamma, sa att det behövde inte jag bry om & att dom skulle stå för självrisken. Idag kom hon med en räkning & tyckte vi kunde dela på självrisken. Alltså seriöst? Ska det vara så att om man jobbar så ska man behöva betala självrisken? Bilen står på mamman men är fullt utrustad för brukaren med plats för rullstol mm. Tacksam för svar.

Njaaaaeeee det låter konstigt? Hur är du anställd? På ett assistent-bolag eller?
Jag jobbar inom den kommunala hemvården med städ och service och självklart är vi försäkrade genom arbetsgivaren ifall vi skull råka ta sönder något.
Jag skulle aldrig i livet våga gå hem och städa hos vissa äldre som har rena muséet hemma om jag hade riskerat att få betala själv om jag råkade ta sönder något.
Ja, assistent bolaget JAG. Har också funderat på det där med försäkring genom jobbet. Men försent att ringa & fråga ikväll.

Ja du ska absolut ringa och fråga. Visst var det du som orsakade olyckan (även om det inte var meningen) men en olycka är ju en olycka.
Lycka till
Tack! 😊
Ring din arbetsgivare, dethär är något mellan dem och brukaren. Det finns säkert någon försäkring som täcker detta som din arbetsgivare står för. Olyckor händer.